Pénzcentrum • 2012. október 4. 11:07
Húsz éve először fordult elő a Tescóval, hogy csökkent a profitja - derül ki az áruházlánc tegnap közzétett féléves gyorsjelentéséből. Nem meglepő tehát, hogy a Tesco előre menekül, és több újdonságot is bevezet a vásárlók számára.
Profitcsökkenésről számolt be a Tesco a lezárt félévre tegnap közzétett gyorsjelentésében, ami az elmúlt két évtizedben nem fordult elő a társaságnál. A kisebb bevételek és a hazai piacán véghezvitt komoly beruházások költségei egyaránt hozzájárultak ahhoz, hogy csökkent a brit kiskereskedelmi óriás nyeresége. A menedzsment a jövővel kapcsolatban is borús kilátásokat fogalmazott meg, arra számít, hogy a gazdasági környezet kihívásokkal teli marad.
A jelentés Magyarországot is megemlíti: kiderül, hogy nálunk egyáltalán nem terveznek új beruházásokat, visszatartják azokat addig, amíg a szektort érintő különadókat ki nem vezeti a kormány (erre várhatóan 2013-ban kerül sor). Megemlítik viszont a nemrég átadott debreceni üzletüket, hangsúlyozva, hogy a hipermarketben tartósan munkanélküli dolgozókat is foglalkoztatnak.
Jönnek az újdonságok
A brit lapok leginkább azt hangsúlyozzák, hogy a Tesco előre menekül, és új, a vásárlást ösztönző, innovatív eszközöket mutat be (a nyereség részben azért is csökkent, mert az áruházlánc egymilliárd font - 356 milliárd forint- nagyságrendű fejlesztéseket hajtott végre).
Tesco, Auchan: mi mikor vásárolhatunk tőlük az interneten? - KATTINTS!
Az egyik legérdekesebb fejlesztés, hogy "drive-through" rendszert építenek ki több száz üzletükben. A McDonald's éttermek autós kiszolgáló egységeire hasonlító rendszer működési elve, hogy a vevő online vásárolja meg a kiválasztott termékeket, ám azokat nem házhozszállítással kapja meg, hanem maga megy értük az üzletbe, ahol már várja őt a pontosan összeállított csomag. Így a Tesco megspórolja a kiszállítás költségét, a vevő pedig percek alatt végezhet a bevásárlással.
Az áruházakban is érzékelnek változást a vevők, elsősorban a berendezés, a színek változnak meg: a jelentés szerint több lesz a természetese elem, a fabútor, az otthonos érzést növelő melegebb színek dominálnak majd, a termékek megvilágításán is javítanak. Az ígéretek szerint javítanak a dolgozók képzésén is, láthatóbb és segítőkészebb bolti dolgozókat állítanak az üzletekbe.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Búcsúzik a legendás márka
Mint arról a Pénzcentrum.hu a múlt héten beszámolt, a Tesco megújulási folyamatának része az is, hogy kivonják a forgalomból a kék-fehér logós Value márkát, amellyel alacsony árú saját márkás termékeit jelölte. A Value most teljesen eltűnik a polcokról, helyét egy új, modernebb - igaz, kevésbé jellegzetes- márka és dizájn, az Everyday Value (szabad fordításban Mindennapi Gazdaságosság) veszi át. Az új kereskedelmi márka színeiben halvány rózsaszín és a narancs dominál, ezzel - a Tesco szerint- magasabbra pozícionálják a termékeket.
Bővebben: A Tesco nagy bejelentése: búcsúzik a legendás márka