Itt a Tesco vallomása: jönnek az újdonságok

Pénzcentrum2012. október 4. 11:07

Húsz éve először fordult elő a Tescóval, hogy csökkent a profitja - derül ki az áruházlánc tegnap közzétett féléves gyorsjelentéséből. Nem meglepő tehát, hogy a Tesco előre menekül, és több újdonságot is bevezet a vásárlók számára.

Profitcsökkenésről számolt be a Tesco a lezárt félévre tegnap közzétett gyorsjelentésében, ami az elmúlt két évtizedben nem fordult elő a társaságnál. A kisebb bevételek és a hazai piacán véghezvitt komoly beruházások költségei egyaránt hozzájárultak ahhoz, hogy csökkent a brit kiskereskedelmi óriás nyeresége. A menedzsment a jövővel kapcsolatban is borús kilátásokat fogalmazott meg, arra számít, hogy a gazdasági környezet kihívásokkal teli marad.

A jelentés Magyarországot is megemlíti: kiderül, hogy nálunk egyáltalán nem terveznek új beruházásokat, visszatartják azokat addig, amíg a szektort érintő különadókat ki nem vezeti a kormány (erre várhatóan 2013-ban kerül sor). Megemlítik viszont a nemrég átadott debreceni üzletüket, hangsúlyozva, hogy a hipermarketben tartósan munkanélküli dolgozókat is foglalkoztatnak.

Jönnek az újdonságok

A brit lapok leginkább azt hangsúlyozzák, hogy a Tesco előre menekül, és új, a vásárlást ösztönző, innovatív eszközöket mutat be (a nyereség részben azért is csökkent, mert az áruházlánc egymilliárd font - 356 milliárd forint- nagyságrendű fejlesztéseket hajtott végre).

Tesco, Auchan: mi mikor vásárolhatunk tőlük az interneten? - KATTINTS!

Az egyik legérdekesebb fejlesztés, hogy "drive-through" rendszert építenek ki több száz üzletükben. A McDonald's éttermek autós kiszolgáló egységeire hasonlító rendszer működési elve, hogy a vevő online vásárolja meg a kiválasztott termékeket, ám azokat nem házhozszállítással kapja meg, hanem maga megy értük az üzletbe, ahol már várja őt a pontosan összeállított csomag. Így a Tesco megspórolja a kiszállítás költségét, a vevő pedig percek alatt végezhet a bevásárlással.

Az áruházakban is érzékelnek változást a vevők, elsősorban a berendezés, a színek változnak meg: a jelentés szerint több lesz a természetese elem, a fabútor, az otthonos érzést növelő melegebb színek dominálnak majd, a termékek megvilágításán is javítanak. Az ígéretek szerint javítanak a dolgozók képzésén is, láthatóbb és segítőkészebb bolti dolgozókat állítanak az üzletekbe.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Búcsúzik a legendás márka

Mint arról a Pénzcentrum.hu a múlt héten beszámolt, a Tesco megújulási folyamatának része az is, hogy kivonják a forgalomból a kék-fehér logós Value márkát, amellyel alacsony árú saját márkás termékeit jelölte. A Value most teljesen eltűnik a polcokról, helyét egy új, modernebb - igaz, kevésbé jellegzetes- márka és dizájn, az Everyday Value (szabad fordításban Mindennapi Gazdaságosság) veszi át. Az új kereskedelmi márka színeiben halvány rózsaszín és a narancs dominál, ezzel - a Tesco szerint- magasabbra pozícionálják a termékeket.

Bővebben: A Tesco nagy bejelentése: búcsúzik a legendás márka

Címkék:
fabútor,