Viszik a lapostévét, mint a cukrot

Pénzcentrum2012. június 15. 08:34

Már-már karácsonyt idéző növekedést hozott a foci-Eb néhány hazai kereskedő forgalmában . Az eladásokat most is a színes tévék vezetik. A hideg idő miatt viszont kevesebb sör fogy. A chipsadó pedig a rágcsálnivalók fogyasztását vetette vissza - írja a Népszabadság.

Ahogy ez a korábbi években is jellemző volt: nagy sportesemények előtt bizonyos termékekből, elsősorban televíziókból, sörből vagy chipsekből nagyságrendekkel több fogy.

Kereskedői vélekedések szerint a legnagyobb dobás továbbra is az olimpia. Ezt követi a futball-világbajnokság és az Eb. S dacára, hogy a vásárlóerő idén sem javult, és a kiskereskedelmi forgalom is inkább stagnál, bizonyos termékkörökben a lengyel-ukrán Eb-nek köszönhetően lényegében karácsonyi szinten pörögnek az eladások.

A Media Markt közlése szerint a legnépszerűbbek a 32-42 colos televíziók. A vevők,átlagosan 90-150 ezer forintot hagynak ott egy-egy készülékért. A sörfogyasztás azonban valamelyest visszafogottabb. Bár érzékelhető némi növekedés, de a kereslet alulmúlja a várakozásokat. Ennek oka az évszakhoz képest hűvösebb időjárás. A kereskedő tapasztalatai szerint ugyanez a helyzet a különböző snackeknél is. A chipsadó bevezetése viszont jelentősen megdobta az árakat. Ez azt eredményezte, hogy a termékkör forgalma 10 százalék alatt emelkedett.

 

Címkék: