Tesco, Aldi, Lidl: kiderült az igazság az akciós újságokról

Pénzcentrum2012. január 25. 13:07

A kereskedők egyre több terméket hirdetnek egyre kevesebb, ám némiképp terjedelmesebb saját kiadványokban. A vásárlókat csalogató akciós élelmiszer-kategóriák sorát az italok vezetik - derül ki a A GfK Hungária akciós újságok piacát figyelemmel kísérő Leaflet Monitorából.

Egyre kevesebb akciós prospektusban hirdetnek a kereskedők - mint például a Tesco, az Aldi, vagy éppen a Lidl - egyre több terméket - ez olvasható ki a társaság "Leaflet Monitor" szolgáltatásának 2011. évi adataiból. Tavaly összesen 1144 kiadványt jelentettek meg az egyes üzletek, üzlethálózatok, míg 2010-ben ez a szám még 1208 volt. Legnagyobb számban a diszkontok adnak ki akciós termékeiket bemutató fényképes újságot, őket a hipermarketek, majd a szupermarketek követik a sorban.

 


A hirdetések csúcsidőszaka az év végi szezon: míg 2010-ben a hirdetett termékeknek a 26 százaléka, addig 2011-ben 27 százaléka az utolsó negyedévben jelent meg az akciós újságok lapjain. A felmérés szerint ez nagyjából egy oldalnyival növeli az átlagosan 12 napig érvényes szórólapok terjedelmét. A karácsonyi szezonon belül mind 2010-ben, mind 2011-ben a november hónap volt a legintenzívebb, amikor is mintegy 22 ezer, illetve 24 ezer terméket hirdettek a kereskedők saját nyomtatott akciós kiadványukban.

A hirdetett élelmiszer-kategóriák közül legtöbb (18 271 db) hirdetés italokat népszerűsített 2011-ben. Hasonlóan nagy számban (17 151 db) hirdettek húsárut a tavalyi évben, de az akciós tejtermékek is sok hasábot kaptak a kiadványokban; összesen 9 383 hirdetésben jelentek meg.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Az utolsó negyedévek hirdetéseit 2010-ben és 2011-ben egyaránt a bor uralja - legtöbb akciós hirdetés e témában jelent meg az akciós újságokban. A tavalyi évben a TOP 19 hirdetett kategória új belépőjeként megjelentek a notebook-ok, melyekkel a leafleteket forgató vásárlók 180 hirdetésben találkozhattak.

 

Címkék: