Bejött a magyar netezőknek az újfajta vásárlási modell

Pénzcentrum2011. augusztus 16. 18:02

Felmérések szerint jelentősen megnőtt az online vásárlók aránya a 18-64 éves aktív internetezők körében, elsősorban a közösségi vásárlást kínáló oldalak térhódításának köszönhetően.

Jó példa a növekedésre a lealkudtuk.hu: a kedvezményes vásárlási lehetőségeket kínáló portál 2011. májusi indulása óta 33 ezer értékesített ajánlat mellett 270 millió forintos átmenő forgalmat generált, ezzel a hazai kuponos piac élmezőnyébe tört - tájékoztatta a Pénzcentrum.hu-t a tulajdonos allegroup.hu Kft.

A cégcsoport legfiatalabb tagja a groupon-szerű oldalaktól eltérő üzleti modellt alkalmaz, többek között szükséges minimális vásárlószám és előre fizetés nélkül lehet a termékekhez, szolgáltatásokhoz jutni. A portál elsősorban az ország legnagyobb aukciós oldalainak felhasználói bázisára épül: jelenleg több mint 1,6 millió Vatera és TeszVesz felhasználó követi figyelemmel a friss akciókat.

Az oldal újszerű üzleti modellel indult el a hazai online kuponos vásárlás piacán: "A felhasználók számára különbség a groupon modellt alkalmazó oldalakhoz képest, hogy a vásárlónak nem kell előre megvásárolnia terméket, vagy szolgáltatást, mivel az ellenértékét közvetlenül a szolgáltató partnernek kell kifizetni. Szintén különbség, hogy nincs minimális vásárlószám küszöb, a fogyasztók mindenképpen hozzájutnak a termékhez" - mondta el Timár Szabolcs, a GKIeNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. kutatási üzletági igazgatója.

Az akciós vásárlási lehetőséget kínáló oldalon 40-50 szolgáltató ajánlata fut egy időben, jellemzően 30-75 százalékos kedvezményt biztosítva. A több mint egy hétig futó promóciók közül a belföldi üdülési és wellness szolgáltatások a legnépszerűbbek, de a lakberendezés és konyha kategória is nagy vonzerővel bír. 

Címkék:
teszvesz,