Pénzcentrum • 2011. május 23. 14:32
Szerdától könnyebben válthatnak szolgáltatót a mobiltelefon-használók, és egy éves hűségnyilatkozatot is kötelező lesz felajánlaniuk a szolgáltatóknak. Az ígértnél gyengébb szolgáltatásért kárpótolni kell az előfizetőket.
Május 25-től újabb kedvezményes jogokat élvezhetnek az európaiak a
telefon-, mobiltelefon- és internethasználat terén. A távközlési ágazat
versenyének fokozását és a fogyasztóknak nyújtott szolgáltatások
javítását célzó új uniós jogszabályokat eddig az időpontig kell a
tagállamoknak nemzeti intézkedések útján végrehajtaniuk.
Fontos változás, hogy a mobiltelefon-használók egy nap alatt válthatnak szolgáltatót, anélkül, hogy meg kellene változtatniuk a számukat. A hűségszerződéseket legfeljebb 24 hónapra lehet kötni, de a szolgáltatók kötelesek lesznek 12 hónaposat is felajánlani.
Az előfizetői szerződésekben tájékoztatást kell nyújtani a fogyasztóknak a szolgáltatás minimálisan elvárható minőségi szintjéről. A szerződéseknek tartalmazniuk kell azt is, milyen kártérítést köteles fizetni a szolgáltató, ha nem teljesülnek az említett minimális szintek. Az internet-előfizetőket ezen túlmenően tájékoztatni kell az adatforgalom-irányítási módszerekről és azoknak a szolgáltatás minőségére gyakorolt hatásáról.
Hatékonyabb védelmet kell nyújtani a személyes adatokkal való visszaélés és a kéretlen levelek (spam) ellen. A szolgáltatóknak kötelezően értesíteniük kell az előfizetőiket, ha visszaélnek a személyes adataikkal.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Neelie Kroes, az Európai Bizottság digitális menetrendért felelős alelnöke így nyilatkozott: "A polgároknak és a vállalkozásoknak a versenyképesebb távközlési szolgáltatások létrejötte érdekében a lehető legnagyobb mértékben ki kell használniuk az új szabályok nyújtotta lehetőségeket, és ebben minden erőmmel segítségükre leszek. Amennyiben az új szabályozás adta jogok nem érvényesülnek a gyakorlatban, meg fogom tenni a szükséges lépéseket az érintett tagállammal vagy szolgáltatóval szemben a helyzet orvoslása érdekében."