Szívatnak a kereskedők? Jelentsd be a Versenyhivatalnál

Pénzcentrum2011. március 1. 10:02

Március 1-jétől megújul a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) ügyfélszolgálati tevékenysége - a megújulás elsődleges célja a fogyasztói jelzések lehető leghatékonyabb kezelése.

Az elmúlt években a GVH-hoz érkezett sok ezer, többségükben egyedi sérelemmel kapcsolatos fogyasztói jelzés több mint 90 %-a nem volt alkalmas versenyfelügyeleti eljárás megindítására.

A növekvő számú fogyasztói jelzések nyilvántartása, kezelése, valamint e jelzések feldolgozása a panaszkezelési rendszer újragondolását tette szükségessé. Ennek érdekében már 2010 januárjában tett lépéseket a Hivatal vezetése, a most bevezetésre kerülő változtatások a továbblépést jelentik. A március 1-jétől megújuló Ügyfélszolgálati Iroda egyik legfontosabb feladata, hogy a panaszokat előzetesen megszűrje, így a vizsgálók a jövőben hatékonyabban koncentrálhatnak a versenyfelügyeleti eljárásokra.

A Ügyfélszolgálati Iroda célja egy új adatbázis létrehozása is annak érdekében, hogy azon fogyasztói jelzések se vesszenek el, amelyek versenyfelügyeleti eljárás megindításához nem elégségesek.

A változások nem érintik ugyanakkor a bejelentés intézményét, így a fogyasztók a GVH honlapjáról letölthető és megfelelően kitöltött űrlap benyújtásával továbbra is fordulhatnak a versenyhatósághoz.

Az Ügyfélszolgálat megújításával egyidejűleg a GVH honlapján elindította a Fogyasztóknak szóló menüponját, ahol bővebb információ található a GVH működéséről, a Hivatalhoz fordulás lehetőségéről, továbbá a fogyasztók számára egyéb hasznos tanács is olvasható.

 

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 


A Gazdasági Versenyhivatal Ügyfélszolgálati Irodája fogadja a fogyasztók piaci szereplőkkel kapcsolatos panaszait, kifogásait, illetve válaszolja meg az érdeklődők kérdéseit a Gazdasági Versenyhivatal eljárásaival, feladataival, hatáskörével kapcsolatban.

Az Ügyfélszolgálati Iroda célja a fogyasztói jelzések lehető leghatékonyabb kezelése annak érdekében, hogy a Gazdasági Versenyhivatal eljárásai - a közérdek védelmében - a gazdasági verseny- és a fogyasztók optimális védelmét szolgálják.

 

Címkék: