Orosz Márton • 2010. szeptember 16. 11:02
11. alkalommal rangsorolta a világ legerősebb márkáit az Interbrand tanácsadó cég. A TOP 10-ben változás a tavalyi rangsorhoz képest, hogy előrébb lépett a Google és az Intel, kiesett a Toyota, a Disney pedig visszatért az élbolyba.
A dobogó változatlan képet mutat: továbbra is -11 év óta töretlenül- a Coca-Cola számít a világ legerősebb barndjének. Az üdítőipari óriáscég márkaértéke 70 milliárd dollár. Második és harmadik helyen két informatikai multi, az IBM és a Microsoft szerepel -csakúgy, mint 2009-ben.
Negyedik helyen a Google szerepel, hatalmas, 36%-os erősödéssel. Nála jobban csak a 17. helyen szereplő Apple márkaértéke növekedett, 37%-kal. Az Interbrand szakértői szerint az Apple gyorsan tudta feledtetni az iPad ellen irányuló negatív megnyilvánulásokat, új telefonjából, az iPhone 4-ből pedig 1,5 millió darab kelt el már az első nap. Az Apple sikere töretlen, így jövőre könnyen a TOP 10-ben találhatja magát.
A TOP 10-ben helyet kapott még a GE, a McDonald's, az Intel és a Nokia is. Kiesett a legjobbak közül a tavalyi 8. helyezett Toyota, szakértők szerint többek között a több százezres autó-visszahívások miatt. Visszatért viszont a Disney: a média-és szórakoztatóipari világcég márkaértéke 1%-kal növekedett a korábbi 3%-os csökkenés után.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Ez azt is jelenti, hogy tovább folytatódik az amerikai brandek hegemóniája: a TOP 10-ben mindössze egy európai vállalat, a Nokia tudott megmaradni.
A legnagyobb bukást a Harley-Davidson produkálta. A motorkerékpár-gyártó a 73.-ról a 98. helyre zuhant vissza, 24%-os márkaérték-csökkenést produkálva. Az Interbrand elemzése szerint nem sikerült a márka megújítása, és az sem használt neki, hogy kiderült, az új vezérigazgatónak nincs Harley-Davidson motorja.