Pénzcentrum/MTI • 2010. augusztus 16. 10:02
Jégesővel kísért vihar vetett véget tegnap délután a VII. Tolcsvai Borfesztiválnak. A szervezők a helyi közintézményekbe menekítették a rendezvény több ezer résztvevőjét.
A vihar délután 5 óra körül csapott le a zempléni településre, ahol a hetedik alkalommal megrendezésre kerülő borfesztivál programjai zajlottak. Vojnár László polgármester elmondta, hogy a résztvevőknek megnyitották az általános iskolát, valamint a tornatermet is, míg mások a fedett színpad alatt találtak menedéket.
Elkezdődött a VII. Tolcsvai Borfesztivál
A nézőtérként szolgáló aszfaltozott futballpálya és a rendezvénynek otthont adó park teljesen víz alá került. A hangosítás berendezései eláztak, de a főkapcsolót időben lekapcsolták, így hárították el az áramütés veszélyét. A károk mértékéről egyelőre nincs pontos információ.
Jól fogy a bor a boltokban is
A Nielsen elemzése szerint mennyiségben 14%-kal, értékben 8%- kal erősödött a borértékesítés a kiskereskedelmi láncokban. A nyolc kereskedelmi hálózat értékesítését vizsgáló felmérés szerint az elmúlt fél évben a láncok eladásai összesen húszmillió litert tettek ki, 11 milliárd forint értékben.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A termék súlyozott átlagára 571 forintról 537 forintra csökkent, ennek hátterében vélhetően az eladások növekedése állhat. A forgalom 76%-át a hagyományos, 0,75 literes kiszerelésű palackok eladása adja, ám a kétliteres kiszerelés kilencről 11%-ra növekedett. Eközben a félliteres kiszerelés részaránya tízről 9%-ra csökkent.
A kiskereskedelmi láncoknál továbbra is keresettebb a vörösbor, értékben 55%-os, mennyiségben 54%-os a piaci részesedése, de emellett szépen teljesít a rozé is, részaránya értékben nyolcról 9%- ra nőtt a fehérbor rovására, amelynek a jelenlegi részaránya 37%.