Tarifadzsungel a magyar mobilcégeknél: az ügyfelek érdekében

Pénzcentrum2010. február 2. 09:02

A hazai mobilcégek jelenleg összesen 156 alapcsomag szerint számláznak ügyfeleiknek. A szolgáltatók szerint a díjcsomagok sokfélesége sokkal inkább előnyt jelent, mintsem bonyolult és átláthatatlan "tarifadzsungelt" -írja a Napi Gazdaság.

A Nemzeti Hírközlési Hatóság adatai szerint a magyarországi mobilszolgáltatók díjcsomagjai közül mintegy 91 kifutó konstrukció, amelyekre új megrendelést már nem fogadnak a mobilcégek, további 68 különböző díjszabás azonban bármikor elérhető a szolgáltatóknál. A Pannonnál jelenleg 21, a T-Mobile-nál 30, a Vodafone-nál 17 alapcsomag érhető el, ám a különböző ügyfélkedvezmények miatt ennél jóval több konstrukció szerint fizethetnek az ügyfelek a mobilszolgáltatóknak.

A díjcsomagok számát részben magyarázza, hogy az egyes előfizetési konstrukciók megszüntetésekor a szolgáltatók az ügyfelek megtartása érdekében nem zárják le kifutó csomagjaikat. A meglévő díjszabásokat pedig csak akkor vezetik ki, ha az azokkal kapcsolatos ügyféligény marginálissá válik, ez azonban meglehetősen ritkán fordul elő - tudta meg a Napi T-Mobile-tól.

Az ügyfeleket az egyes díjcsomagok kivezetésekor sem sorolják át automatikusan másik tarifacsomagba - szögezte le a Napi kérdésére a Pannon. A társaság a díjkonstrukció megszüntetésekor felajánlja az előfizetőnek, hogy egy másik csomagra, szolgáltatásra válthat. Amennyiben egy megszűnő díjcsomag helyett felajánlott lehetőségek egyike sem felel meg az ügyfélnek, úgy lehetőség van az előfizetői szerződés felmondására - közölte a Vodafone.

Címkék: