Tömegnyomor a plázákban: így indultak a leárazások!

Pénzcentrum2009. december 28. 05:55

Vasárnap elkezdődtek a karácsony utáni leárazások: a bevásárlóközpontokban hatalmas volt a tömeg, a vevők megrohamozták az akciós készleteket. A nagyobb plázákban alig volt olyan üzlet, amelyik ne hirdetett volna akciót, így az élelmes vásárlók akár tízezreket is megspórolhattak egy-egy terméken.

Amint azt prognosztizálni lehetett, vasárnap beindulnak a karácsony utáni leárazások. A háttérben a világszerte felgyorsult vásárlási szokások állnak: a kereskedők már nem várnak januárig, hanem a két ünnep közötti időszak első napjától kezdve indítják az akciókat. Magyarországon ez a nap most vasárnapra esett, de az angolszász államokban például már szombaton beindultak a leárazások. Sőt, a legnagyobb internetes boltok már szenteste megkezdték a leértékeléseket.

Szenteste indulnak a legnagyobb leértékelések

Budapesten és a vidéki nagyvárosokban egyaránt nyitva voltak a bevásárlóközpontok december 27-én, de a Váci utca nagyobb üzletei is estig várták a vevőket. Az Arena Plaza például zsúfolásig megtelt, délután 3 óra körül csak hosszas keresgélés után lehetett szabad parkolóhelyet találni. Az éttermeknél több száz ülőhely várja az éhes vásárlókat, de tegnap délután itt is szemfülesnek kellett lennie annak, aki gyorsan le szeretett volna ülni.

Pocsék évük volt a kereskedőknek
Rendkívül rossz év volt 2009 a kereskedelemben, a kereskedők, a vásárlók és a beszállítók számára egyaránt, és 2010 első félévi kilátásai is rosszak - mondta Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára az MTI-nek az idei évet értékelve.

A főtitkár elmondta, hogy a 2007 és 2008 után 2009 már a harmadik katasztrofális éve lesz a kereskedelemnek.

Vámos György úgy fogalmazott, hogy a kereskedelemnek 2010. már a negyedik szűk esztendeje lesz, ez azt jelenti, hogy nagyon kimerültek a tartalékok. A jelenlegi akciókat is kényszerből hirdetik meg a kereskedők, mert valamivel be kell csalogatni a vásárlót.

Az érdekképviselet főtitkára úgy véli, azzal is számolni kell, hogy csökken a kereskedelmi értékesítő helyek száma.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

(MTI)


Úgy tapasztaltuk, hogy alig volt olyan üzlet, amelyik ne hirdetett volna valamilyen akciót. A legtöbb boltban 20-40 százalékos leértékelésekkel találkoztunk, de akadt olyan ruházati üzlet is, amely 60 százalékos árengedményt kínált. Sokan érdeklődtek az olyan akciók iránt is, melynek keretében 2 terméket kaphatnak egy áráért, azaz az olcsóbbik darabot nem kell kifizetniük. Ez főleg drágább, márkás ruhaneműnél jelenthet nagy kedvezményt, hiszen például egy 20 ezer forintos farmernadrág helyett így kettőt kaphat a vásárló, ráadásul sokszor a legújabb divat szerinti termékkollekcióból is választhat.

Holnap kezdődnek a leárazások! Hova érdemes menni?

Az Arenában nem csak a folyosókon, hanem szinte minden üzletben hatalmas tömeggel találkoztunk, ez jó eséllyel megmarad a következő napokban is. Sokan céltudatosan az akciós téli ruhaneműt keresik, míg mások jól láthatóan szinte bármit megvesznek, amit olcsónak találnak. Olvasóinknak azt tanácsoljuk, ha el akarják kerülni a tömeget, közvetlenül nyitás után, esetleg 1-2 órával zárás előtt keressék fel a bevásárlóközpontokat.

A bútor-és lakberendezési piac egyik legnépszerűbb szereplője szintén vasárnaptól csábít kedvezményekkel. Az IKEA Téli Vásár nevű kampány keretében az IKEA Family klubkártyával rendelkező vásárlók már reggel 7-kor bemehettek az áruházba (a kártyát az eladók ellenőrizték), így az elsők között válogattak a "különleges ajánlatokból". Az áruházban azonban a limitált beléptetés ellenére is hamar nagy tumultus alakult ki, dél körül például kisebb sorok vártak a bevásárlókocsikra. Habár a pénztáraknál 10 percnél többet nem kellett várni, a hatalmas akciós kínálat nem igazán tűnt fel. Néhány terméknél szerepelt ugyan a katalógusnál alacsonyabb ár, de ezek valahogy elvesztek a sok ezres kínálatban. Az eladók azonban állták a sarat, tapasztalatunk szerint türelemmel - és jó adag rutinnal- kezelték a vásárlók rohamát.

Közben a Kika is beindította az akciókat: a lakberendezési áruházlánc -a konkurenciához hasonlóan- szintén "Téli vásár" névre keresztelte aktuális kampányát. Ennek keretében egyes termékekre akár 50 százalékos kedvezményt is adnak.

Címkék: