Pénzcentrum • 2009. július 13. 17:26
Eladná a BKV azokat a metrókocsikat, amelyeket a 2-es vonalról, az Alstom-szerelvények érkezése miatt selejteznek le.
A közlekedési cég 2009 októberétől válna meg a kocsik egy részétől, amelyeket forgalomból kivont járműként értékesítenének. Összesen ötvenhat kocsit akarnak eladni, ebből harmincat kompletten, huszonhatot pedig bontott állapotban - írta az MTI.
Jelenleg a kereslet felmérése zajlik. Reményi László, a kereskedelmi osztály vezetője elmondta: többen érdeklődtek már a kocsik iránt, volt, aki hulladéknak, más étteremnek szeretné azokat felhasználni. Hozzátette, hogy a BKV a most is futó járművek közül egy kocsit és egy szerelvényt a múzeuma számára elkülönített.
Kifejtette: a konzulátusokon keresztül felveszik a kapcsolatot az azerbajdzsáni, az ukrán és a fehérorosz közlekedési társaságokkal is, amelyek ugyanilyen típusú kocsikat használnak, és megvételre kínálják fel nekik az értékesítésre szánt metrókocsikat.
Reményi László közlése szerint árat egyelőre nem határoztak meg, inkább árajánlatokat várnak a 70-es években beszerzett kocsikra, amelyek közül 45-öt 2003-ban felújítottak.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el, havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az Alstom cég Metropolis típusú járműveinek első darabjai január végén érkeztek meg Magyarországra. A Nemzeti Közlekedési Hatóság engedélye alapján május végén kezdték meg a dinamikus teszteket Budapesten és a társaság franciaországi tesztpályáján. A próbákat a múlt héten le kellett állítani, mert a szerelvények prototípusának áramszedőjében hibát találtak.
Az Alstom 2006 májusában írta alá a budapesti 2-es és a most épülő 4-es metróvonal új szerelvényeinek gyártására és szállítására vonatkozó szerződéseket. Összesen 65 milliárd forintért vásárolt a BKV 37 metrószerelvényt, ezek közül 22 jármű a 2-es metró vonalán fog közlekedni.