Pénzcentrum • 2009. március 20. 14:45
A budapesti 4-es metró déli alagútépítő pajzsa is "betört" 2009. március 16-án a Szent Gellért téri leendő állomásra, ahová északi párja már januárban megérkezett. Ezzel a 4-es metró első, mintegy 7,5 kilométeres szakaszának fele elkészült. A pajzsbetörés egyben a budai oldali alagútépítés befejezését is jelenti.
Befejeződött az alagútépítés Budán
A géplánc a peronalagútból hamarosan "betolja" majd magát az állomásra, ahonnan a karbantartási munkák után, várhatóan áprilisban indulhatnak tovább, és a Duna alatt a tervek szerint egy-egy hónapig dolgoznak majd. A metróberuházás teljes készültsége jelenleg közel 40 %-os.
Küklopszok is vigyáznak a budapesti épületekre
Az épületek mozgását a nap 24 órájában figyelik a metróépítés közelében. Az új metró nyomvonalának közelében nagyon sok régi ingatlan és néhány műemlékvédelem alatt álló épület is áll, a metróépítés során ezért kiemelt figyelmet szentelnek a szakemberek az épületek megóvásának.
A számítógép vezérelte hálózat kétóránként küld méréseket, illetve SMS üzenetben azonnal értesíti a megfelelő szakértőket probléma esetén. A mérnökök a belső falakat, udvarokat rendszeresen személyesen is bejárják, és szemrevételezik a házak mozgását. Az építkezés előtt minden lakást felmértek, az állapotukat fényképeken is rögzítették, így mód van az építkezés közben kialakult változások összehasonlítására, a jogos felmerülő károk megtérítésre.
Volt olyan eset is, ahol közbe kellett avatkozni. A Kálvin téri állomásnál például 2007 nyarán a református templom kezdett el süllyedni, ezért speciális módszerrel sikeresen megerősítették az épület alapzatát és a templom teljes épületét..
Színházi előadás után most koncert lehet a föld alatt
A budapesti Pinceszínház Libikóka című kétszereplős darabját játszotta rendhagyó körülmények között, több mint 20 méter mélyen két ismert magyar színész, Dobó Kata és Szervét Tibor tavaly ősszel. A helyszín a 4-es metró épülő Rákóczi téri állomása volt. Az exkluzív előadás az állomás egyik szellőzőalagútjában zajlott 150 néző előtt.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A sorozat következő állomása várhatóan egy koncert lesz. Tavasszal ugyancsak a Rákóczi téri állomáson egy Pink Floyd tribute zenekar koncertjére kerülhet sor. Az előkészítés megkezdődött, az egyeztetések már zajlanak, és terveink szerint április végén egy "nyitott kapus" előadáson élvezhetik majd a budapestiek a különleges zenei élményt.
"Sínen vagyunk"
Hat vállalkozás pályázott a 4-es metró felszíni és felszín alatti vágányainak megépítésére kiírt tenderen. A hat beérkezett ajánlatból egy érvénytelen volt, így öt ajánlatot értékelhetett a bizottság.
A pályázatot a legalacsonyabb összegű érvényes ajánlatot benyújtó ajánlattevő nyerte, nettó 13,46 milliárd forintos ajánlatával. Egy ajánlattevő fellebbezett a döntés ellen, ám a fellebbezést a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) 2008 októberében elutasította, így alá is írták a feladatra vonatkozó szerződést. A nyertes cégnek kell - megbízása szerint - megépítenie a metróalagutakban és a felszíni létesítményekben (járműtelep) a 4-es metró sínpárjait.
Liveable Budapest, Loveable Hungary, Greener Europe
A magyar kötöttpályás közlekedésfejlesztési projekteket - így a 4-es metrót is - bemutató kiállítássorozat utolsó állomásához érkezik.
A tavaly novemberben az Európai Parlamentben tartott megnyitóval indult kiállítássorozat utolsó állomásához érkezik március végén. A magyarországi kötöttpályás fejlesztéseket bemutató kiállítássorozat célja, hogy a döntéshozók, szakemberek, szakpolitikusok ne csak tervekből, jelentésekből, hivatalos dokumentumokból ismerjék meg a magyar projekteket. A kiállításon egy kicsit másképp, szabadabb stílusban, számítógépes animációkkal, filmekkel, térképekkel mutatják be mindazon vasúti, metró- és villamosprojektek rendszerét, amelyek a következő években Magyarországon az Unió segítségével megvalósulhatnak.
A kiállítás egyik fő célja, hogy bemutassa a projektek egymással való kapcsolatát, összefonódását és az új budapesti közlekedési stratégia alapvető elemeit. Az érdeklődők többek között megtudhatják, hol épülnek intermodális csomópontok, hol terveznek villamosfejlesztéseket, hogy áll a metróépítés, és milyen vasúti fejlesztésekre kerülhet sor a következő 10-15 évben Magyarországon.