Pénzcentrum • 2024. december 10. 17:17
A Boeing újraindította a 737 MAX gyártását a több hétig tartó sztrájk után, de a cég még mindig súlyos gondokkal küzd - írta meg a Reuters.
A Boeing múlt héten újraindította legnépszerűbb utasszállító repülőgépe, a 737 MAX gyártását. A lépés kulcsfontosságú a vállalat talpra állása szempontjából, különösen a 33 000 gyári munkás hét hetes sztrájkját követően. A gyártás pénteken indult újra a vállalat bérleti üzemében - közölték névtelenséget kérő források a Reutersnek.
A 737 MAX gyártósor újraindítása kritikus jelentőségű a súlyosan eladósodott repülőgépgyártó számára. A Boeingnek jelenleg mintegy 4200 megrendelése van erre a típusra a légitársaságoktól, amelyek a légi közlekedés iránti növekvő globális keresletet igyekeznek kielégíteni.
Mike Whitaker, a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) vezetője csütörtökön még úgy nyilatkozott a Reutersnek, hogy a Boeing még nem indította újra a 737 MAX gyártását, de tervezi ezt megtenni még ebben a hónapban. A vállalat eredeti célja az volt, hogy havi 56 repülőgépre növelje a 737 MAX gyártását. Ezt a tervet azonban számos tényező hátráltatta, köztük két halálos baleset, a COVID-19 járvány, ellátási láncbeli problémák, gyártásbiztonsági aggályok és a fokozott hatósági ellenőrzés.
Az FAA januárban havi 38 darabban korlátozta a 737 MAX gyártását, miután egy Alaska Airlines járat repülőgépéről lerepült egy ajtópanel, amelyből kulcsfontosságú négy csavar hiányzott. Ez az incidens súlyos biztonsági problémákat tárt fel a Boeingnél.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Whitaker a múlt héten nem kívánt jóslatokba bocsátkozni azzal kapcsolatban, hogy az FAA mikor engedélyezi újra a havi 38-nál több gép gyártását. "Meglepődnék, ha több hónapnál kevesebb lenne, mielőtt a cég megközelítené a 38-as maximumot" - nyilatkozta. A Jefferies elemzői ennél óvatosabbak: ők arra számítanak, hogy a Boeing 2025-ben havonta átlagosan 29 darab 737 MAX repülőgépet fog gyártani.