Egész évben vonzó a Balaton: csak legyen, aki kiszolgálja a vendégeket

Pénzcentrum2019. május 1. 12:00

A badacsonyi régió már nem csak nyáron vonzza a turistákat. Hosszú út vezetett ideáig, és a Hotel Bonvino Wine&Spa ügyvezető igazgatója szerint továbbra is rengeteg fejlesztésre volna szükség. A környékbeli vállalkozásoknak komoly kihívásokkal kell szembenézniük: az egyik legégetőbb probléma a munkaerőhiány. Az OTP Business Nagykövet Programban részt vevő Török Péterrel beszélgettünk.

Alig találni olyan iparágat Magyarországon, ahol nincs munkaerőhiány, mindebben a turizmus-vendéglátás is kiemelten érintett.

Ha meg akarjuk tartani a munkaerőt, akkor valóban versenyképes fizetést és fair munkakörülményeket kell biztosítanunk

- mondta a Portfolio-nak Török Péter, a Hotel Bonvino Wine & Spa ügyvezető igazgatója. A szálloda 2011 nyarán nyitotta meg kapuit Badacsony központjában, 40 fős személyzettel. Most a nyári szezonban körülbelül 65 embert foglalkoztatnak.

Mi is érezzük a munkaerőhiányt, folyamatosan hirdetünk. Úgy tűnik, hogy a pénz mellett nagyon fontos, hogy megfelelő munkakörülményeket biztosítsunk a munkavállalóink számára. Az is sokat jelent, hogy ha egy alkalmazott olyan élethelyzetbe kerül, hogy segítségre, türelemre van szüksége, azt mi munkáltatóként biztosítani tudjuk számára

- jegyezte meg, hozzátéve, új munkaerőt is könnyebb találni, ha a náluk dolgozók elégedettek, mivel így más, munkát kereső ismerőseiknek is ajánlhatják a helyet.

Nem álom az egész éves balatoni szezon

A Hotel Bonvino Wine & Spa volt az első szálloda a badacsonyi régióban, amely a borturizmus köré épült és egész éves nyitva tartást tervezett. 2011-2012 telén, ha egy vendég afelől érdeklődött, mit tud csinálni a környéken a hotel kínálta lehetőségeken kívül, nem igazán volt erre válaszuk. Az utóbbi években azonban a környékbeli vendéglátóhelyek összefogtak és egyre többen vannak nyitva egész évben.

Török Péter azt mondta, a főszezont tekintve a bor és a szüreti mulatság miatt szerencsés helyzetben vannak, az nagyjából szeptember végéig - október közepéig tart. A legküzdelmesebb időszak a novembertől márciusig tartó periódus. A hétvégék akkor is hamar betelnek, a kihívás, hogy a vendégeket hétköznapokon is a szállodába csábítsák.

Tavaly épp ezért több környékbeli vendéglátóhely - köztük a Bonvino - elindította a Gasztrohegy programsorozatot, melynek célja, hogy a főszezonon kívül is aktív programokkal várják a vendégeket. Mivel a Badacsony viszonylag messze van a fővárostól, és nehezebben közelíthető meg tömegközlekedéssel, mint Balatonfüred, vagy Csopak, a helyiek bármilyen közlekedésfejlesztésnek örülnének.

Hasonló problémák, különböző megoldások

Arra a kérdésre, hogy miért jelentkeztek az OTP Business által, csaknem 50 vállalkozóval, tavaly elindított Nagykövet Programra, Török Péter azt válaszolta, a kapcsolatépítés volt az elsődleges cél.

Rengeteg nagyon szimpatikus, különböző ágazatból érkező vállalkozóval találkoztunk, akik hozzánk hasonló problémákkal küzdenek, és nagyon hasznos volt a tapasztalatcsere

 - mondta. A pénzintézettel egyébként a szálloda a nyitásuk óta együtt dolgozik, és mivel a szállodaipar a jövőben is rendkívül tőkeigényes ágazat lesz, ezért várhatóan sokáig támaszkodnak még a bank segítségére. Hajdú Erika, a cég banki kapcsolattartója arról beszélt, az utóbbi időben a helyi vállalkozások esetén megnőtt a hiteligény, sokan terveznek fejlesztéseket, ami összefügg az idegenforgalmi ágazat növekedésével.

Az ügyfeleinkkel folyamatosan kapcsolatban állunk, figyelmemmel követjük a tevékenységüket és minden felmerülő probléma esetén megfelelő pénzügyi megoldásokat tudunk biztosítani, rövid időn belül

- tette hozzá Hajdú Erika.

TÁMOGATOTT TARTALOM
Az OTP Business Nagykövet Program médiatámogatója a Portfolio Csoport
Címkék:
vállalkozás, turizmus, vendéglátás, hotel, munkaerőhiány, otp bank, otp business, otp business nagykövet,