Magyar cég gyártja a csodát: ennyiért főzhetsz otthon saját sört

Forrás Dávid2018. április 12. 14:30

Már nemcsak a Preziről és a LogMeInről szól a magyar start-up világ, számtalan cég futott be nemzetközi szinten is úgy, hogy a székhelyüket mindvégig Budapesten tartották. Egy mai sajtóbeszélgetésen elmondták, hogyan sikerült Budapestről indulva, néhány fős cégként betörni a nemzetközi piacokra, valamint arról is szó volt, hogyan sikerült több százmillió forintnak megfelelő tőkét bevonzani cégeikbe.

Jövő héten rendezik meg a Startup Safary Budapest rendezvényt, amely nemcsak arra szolgál, hogy találkozhat egymással a magyar és a régiós start-up világ, hanem Budapest egyéb innovációi is bemutatkozhatnak. A rendezvény rendhagyó módon nem egy csarnokban vagy kiállítási térben jön létre, hanem egyebek mellett a résztvevő cégek megnyitják irodáikat a rendezvényre ellátogatók előtt.

Start-upper hordák fognak A-ból B-be vonulni Budapesten

- szemléltette a jövő heti fővárosi helyzetet Kovács Péter, a Budapest Startup Safary szervezője.

A hazai start-up szcéna már sokkal bővebb, mint amiről a legtöbben hallanak, de sok cég nem úgy indult, hogy gyorsan meghódítják a teljes világot. 

Mi az elején klasszikus kényszervállalkozók voltunk

- mondta el Csillag Péter, a nagymennyiségű adatok feldolgozásával foglalkozó Starschema képviselője, majd hozzátette, hogy

menet közben jött meg az éhség, mivel látták, hogyha a saját szintjükön jól végzik a dolgukat, akkor előre lehet lépni a területükön.

A külföld megcélzásával kapcsolatban a házi sörfőző gépet fejlesztő Brewie képviselője, Pál Marcell elmondta, hogy nekik kényszer is volt rögtön külföldre kacsintgatni.

A mi gépünk 2400 dollár [600 ezer forint], emiatt tudtuk, hogy elsősorban külföldre kell eladnunk, és ez be is jött. Az eddig értékesített 1100 gépből mindösszesen 14-et adtunk el belföldre

A Brewie egyébként egy két mikró méretű eszköz, amivel hat óra alatt le lehet főzni a saját sörünket otthon. A folyamat teljesen automatikus, csak az alapanyagokat kell manuálisan behelyeznünk a gépbe. Arra a kérdésre, hogy miért nem mentek külföldre, ha szinte csak külföldre adnak el, Pál Marcell elmondta, hogy főleg a költségek miatt maradtak itthon, illetve az is közre játszott, hogy mind a 25 alkalmazottjuk magyar.

Ők az első körben közösségi finanszírozás keretein belül vonzottak be pénzt a vállalkozásukhoz, tehát nem klasszikus befektetőkkel álltak össze. Ennek keretében azt ígérték, hogy az előzetesen befizetett pénzért cserébe le fogják szállítani később a gépeket, ígéretüket pedig be is tartották. A kampány elmondásuk szerint nemcsak pénzügyileg, hanem marketing szempontból is segítette őket.

Egyfelől sokan megismerték a Brewiet a kampány sikeressége miatt, másfelől pedig a jövőbeni piacukat is ponosabban felmérhették, hisz onnantól látták, hogy hol és kik hajlandók a gépükért pénzt adni (akár előzetesen is).

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Nálunk is csak magyarok dolgoznak

- hozott fel hasonló okot arra, hogy miért nem helyezik át a cégüket külföldre a Sharp3D képviselője, Schuszter Péter, akik egy olyan szoftvert fejlesztenek, amelynek segítségével iPad Pro tableten lehet modelleket tervezni.

Befektetőket viszont csak külföldön találtak, aminek érdekes oka volt, részben legalább is. Olyan terveket mutattak fel, melyek nagyon ambíciózusok voltak, amitől Magyarországon megijedtek a befektetők, Amerikában meg szinte még elég sem volt.

Végül találtak befektetőt, úgynevezett smart money-t (okos pénzt), amellyel együtt nemcsak tőkét, hanem üzleti szakértelemhez, tapasztalathoz is jutottak.

A vállalkozók új generációjához szólva Rendes Ádám, az elektronikus könyvkereskedelmi piacra betört Pubishdrive technológiai vezetője elmondta, hogy merjenek belevágni az ötleteikbe, mert rengeteg olyan akadály elhárult már, amelyek régebben akadályozták a nemzetközi piacra lépést.

Kovács Péter, a Startup Safary szervezője pedig a tapasztalat fontosságára hívta fel a figyelmet, tehát, hogy érdemes lehet elmenni dolgozni néhány évet, mielőtt vállalatot alapít valaki.

Újságírói kérdésre Csillag Péter elmondta, hogy a programozók körében megfigyelhető béremelkedés lehetőség is egyben a vállalatuk számára, hiszen ha csökken a bérkülönbség a magyar és az amerikai vagy német szakértők között, akkor nekik is kinyílik a piac és dolgozhatnak nyugati szakemberekkel is.

Címkék:
vállalkozás, cég, Budapest, logmein,