A cégvezetők rémálma: elég ez az apró hiba, és lehúzhatják a rolót

Pénzcentrum2015. december 9. 05:50

Az, aki napi szinten használja az internetet, vagy a különféle IT-megoldásokat, annak talán fel sem tűnik, milyen hatalmas adatmennyiséggel dolgozik. Adataink azonban meglepően könnyen el tudnak veszni: például ha elhagyjuk az okostelefonunkat, sokszor búcsút inthetünk sok családi fényképnek, videónak. A vállalkozások életében sincs ez másként: a különbség az, hogy egy cégnek komoly anyagi hátránya is származhat abból, ha tönkremegy egy laptop, vagy megsemmisül egy Excel-file.

Különös eset történt 2013-ban a Habi Kft-nél. A traktoralkatrészek kereskedelmével foglalkozó cég informatikai infrastruktúrája gyakorlatilag

egyik pillanatról a másikra összeomlott:

műszaki meghibásodás miatt leálltak a szerverek. Ezért a cég nem tudott árut kiadni, számlázni, a webáruházban nem lehetett vásárolni, az irodában is leállt a munka, mert a cég vállalatirányítási rendszere sem működött. Azóta, az esetből tanulva felhőmegoldásokat használnak, így biztosítva a folyamatos üzletmenetet.

Sok cégvezető rémálma, hogy egyszer csak arra eszmél, hogy számítógépén vagy cége szerverein tárolt üzleti adatai elvesztek vagy megsérültek. Súlyos következményekkel járna, ha nem férne hozzá korábban napi szinten használt dokumentumaihoz, kimutatásaihoz, és eltűnnének ügyfelei megrendelései, beszállítói e-számlái. Egy nemzetközi felmérés szerint 10-ből 4 adatvesztést elszenvedő kisvállalat néhány hónapon belül lehúzza a rolót, mert egyszerűen nem képes kiheverni az incidens okozta károkat.

De mi okozhatja ezt?

Az adatvesztést és információkárosodást számos tényező okozhatja, például

  • véletlen törlés,
  • hardver- vagy szoftverhiba,
  • biztonsági incidens
  • vagy akár természeti katasztrófa.

Ezek pedig komoly kockázatot jelentenek egy vállalkozás számára a mindennapi működés során. A nagyvállalatoknál teljes IT-részleg gondoskodik az adott cég informatikai biztonságáról és a szükséges mentésekről, de a legmagasabb szintű biztonság mára már a kisvállalatok számára is elérhetővé vált. Megfelelő biztonsági mentéssel ugyanis a katasztrófák utáni helyreállítás akár percek alatt megtörténhet, így a szokásos üzletmenetben nem történik jelentős kiesés még rövidtávon sem.

Nincs elveszett adat

A Habi Kft. a felhőszolgáltatást választotta, hogy elkerülje a nagyobb bevételkiesést. A kezdetben még ideiglenes megoldásként választott szolgáltatás azonban kiállta az idő próbáját és az alternatív megoldásokkal való későbbi összehasonlítást is.

Jobb félni, mint megijedni

- foglalta össze tapasztalatait Lakosi Gyula, a sárvári Harmónia Thermál Hotel cégvezetője. Mint a szállodavezető a Pénzcentrumnak elmondta, ezidáig nem történt náluk érdemi adatvesztés, de inkább felkészülnek a váratlan helyzetekre.

Ha ugyanis valamilyen helyrehozhatatlan hiba történne, az súlyos károkat okozna: sérülhetne például a könyvelés adatbázis, vagy eltűnhetne egy csomó foglalási adat, információ.

A szállodában ezért váltottak felhő-alapú adattárolásra, amely egyszerűen, külső "beavatkozás" nélkül működik.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

A rendszer minden nap 8 órakor elment minden aznapi adatbázis-változást,

így az összes aznapi munkafolyamat (például dokumentumok, adatbázisok, könyvelési, szobafoglalási információk) teljes biztonságban van.

Igaz, az elmentett információk visszakeresésére szerencsére még nem volt szükség

- mondta a szállodavezető.

De mi is az a felhő?

A felhő olyan virtuális és biztonságos tárhely az interneten, ahová bármilyen tartalmat lehet menteni (fotókat, zenéket, dokumentumokat és videókat; gyakorlatilag bármit, ami fájlként működik). Számítógép, telefon, okostévé vagy bármely internetkapcsolattal rendelkező eszköz segítségével bármikor és bárhonnan hozzá lehet férni ezekhez a tartalmakhoz.

A felhő-szolgáltatás segítségével egyszerűen lehet a számítógépről, táblagépről és okostelefonról is elérhető tárhelyre menteni a legfontosabb fájlok biztonsági másolatait. Tehát olyan programokkal, fájlokkal, adatokkal dolgozunk, melyek fizikailag nem (csak) a saját gépünkön, hanem egy virtuális, épp ezért biztonságos helyen vannak, valahol a "felhőben".

A felhő segítségével bizonyos képességekhez és tudáshoz ma már költséges beruházások nélkül is hozzájuthatnak a cégek, hiszen azokat online szolgáltatás keretében egy-egy felhőszolgáltató ügyfelei is igénybe vehetik.

Loading...

Címkék:
kkv, microsoft, felhő, pánik, természeti katasztrófa, felhő alapú szolgáltatás,