Milliárdokat bukott a Lidl! Mi áll a háttérben?

Pénzcentrum2010. május 13. 13:02

Gyülekeznek a viharfelhők a Lidl-konszern egén. A legfrissebb hírek szerint számottevően csökkent az elmúlt üzleti évben a csoport nyeresége.

A tekintélyes német Focus Money c. lap információi szerint a diszkonthálózat nyeresége közel 30%-ot zuhant az elmúlt üzleti évben. A profit 578 millió euróról (jelenlegi árfolyamon számolva 157 milliárd forint) 410 millió euróra (111 milliárd forint) csökkent. A hírek szerint a nyereség csökkenését a személyzeti és beszerzési -és alapanyag-költségek jelentős növekedése okozta.

A Lidl napjainkban
A Lidl a német élelmiszer kiskereskedelem Top 10-e közé tartozik, önálló társvállalatai pedig egész Európában jelen vannak.

Az első Lidl-áruházak a 70-es években nyíltak Ludwigshafenben és környékén. A 80-as évek végéig tartó erőteljes németországi és a 90-es évek elejétől fokozódó nemzetközi expanziónak köszönhetően mára Európa szinte összes országában találkozhatunk Lidl-áruházakkal.


A bevétel mégis növekszik

A profit csökkenése ellenére a Lidl éves bevétele 10,6 százalékkal nőtt, és elérte 30,85 milliárd eurót. Az 1930-as évek elején alapított üzletlánc ezzel az eredménnyel orrhosszal előzi meg a nagy konkurens (és két tagból álló) Aldi-csoportot: az elmúlt üzleti évben Aldi Süd 28 milliárd, az Aldi Nord 25 milliárd eurós bevétellel dicsekedhet.

Címkék: