Egyre égetőbb a munkaerőhiány Magyarországon: már így is vadásznak fiatalokra a cégek

Pénzcentrum2022. március 2. 20:02

Február 16-án indult útjára a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány legújabb kampánya. A nagyívű elnevezés; Karrier a turizmusban - Turisztikai szakmák népszerűsítése a munkaerőpiaci kihívásokra reagálva mögötti szándék egyszerű és átlátható: elérni, hogy a fiatal generáció valódi karrierlehetőséget lásson a turizmus-vendéglátás szektorban. 

A vírus mögött érkező gazdasági válság alapjaiban rengette meg a vendéglátást és a turizmust. A tetszhalál utáni ébredezés újabb most nehézséget hozhat: A koronavírus-járvány komoly hatást gyakorolt a turizmus-vendéglátás szakmákra. Az új kampány egyszerre segíti a munkavállalók bizalmának visszaépítését, emellett mankóként szolgál a továbbtanulás előtt álló diákok, munkavállalók számára is, hogy perspektívát, karrierutat mutasson.

A program növeli a szakmák presztízsét, társadalmi elfogadottságát és elismeri a kiemelkedő teljesítményt nyújtó szakembereket, ezzel is segítve az ágazat kultúrájának fejlődését Magyarországon.) Pedig ezen a területen rengeteg izgalmas karrierlehetőség várja a fiatalokat: nemcsak pincérre, szakácsra, cukrászra van óriási szükség, de a szakma tárt karokkal várja a leendő baristákat, conciergeket vagy épp szaunamestereket is.)

Vendéglátási és turisztikai szakemberek egy csoportja most azért fogott össze, hogy sikerüljön a hazai fiatalok érdeklődését is felkelteni a pálya iránt, megmutatva annak izgalmas világát. A projekt elsődleges célja, hogy a pálya- illetve szakmaválasztás előtt álló fiatalok inspiráló, tartalmas és menő életpályamodelleket látva újra kedvet kapjanak vendéglátósnak, szállodásnak lenni.

Címkék:
turizmus, vendéglátás, álláskeresés, állás, munkavállalók, fiatalok,