Életben a szigorítás: ezek az autók már elbuknának a törésteszten

Pénzcentrum2020. szeptember 21. 14:02

Szigorodtak a szabályok az Euro NCAP töréstesztjein - ezen a teszten vizsgálják és osztályozzák azt, mennyire biztonságosak az Európában forgalmazott autók. Többek között a vezetést segítő rendszereknek is magasabb követelményeknek kell megfelelniük, és másképpen szimulálják a baleseteket is.

Csaknem 25 éve vizsgálja az Európában forgalmazott autókat az European New Car Assessment Program, vagy ahogyan a legtöbben ismerik: Euro NCAP. Mivel a technológia folyamatosan fejlődik, a szabályokon is időről időre változtatni kell, hogy a lehető legpontosabb képet kaphassuk arról, mennyire biztonságosak a kontinensen forgalmazott autók.

Autóvásárlási hitelre van szükséged önerő nélkül?A Pénzcentrum Személyi kölcsön kalkulátorának segítségével könnyen megtalálhatod a számodra legkedvezőbb megoldást. KATT!

Az ADAC szerint egyik legfontosabb változás a baleseti szimulációnál következett be. Eddig a szakértők a tesztelt járművet egy álló, deformálható objektumnak ütköztették. Az új rendszeben viszont már ugyanakkora sebességgel ütköztetik őket össze, hiszen így pontosabban szimulálhatók a közúti balesetek. Eddig 64 kilométer per órás sebességgel vágták neki az autókat a tesztobjektumhoz, ám a jövőben egy 1400 kilós, gördülő tesztsorompóval fognak ütközni a tesztalanyok - mindkettő 50 kilométer per órával halad a másik felé - ismertette a német autóklub.

Emellett az elektronikának, a baleset-megelőző rendszereknek is fontos szerepe lesz ezentúl a törésteszteken, hiszen kiemelten vizsgáljk, hogy azok mennyire tudják elkeülni, enyhíteni a baleseteket.

Ha valamelyik gyártó 5 csillagos minősítést akar az autójának, akkor bizony a legmodernebb biztonsági berendezésekkel kel rendelkeznie a modellnek, és ezeknek hatékonynak is kell lenniük. Amennyiben egy kocsi nulla csillagot kap, az eztn annyit jelent, hogy csak a típusjóváhagyási előírások teljesülnek, de egyébként nincsenek meg a modern biztonsági rendszerel a járműben.

Emellett nagy hangsúlyt fektetnek a passzív biztonságra is, eddig ezt nemigen vizsgálták. A nagyobb járművek esetében (pl. a SUV-ok) ezentúl a gyártóknek nemcsak az utasok, hanem a többi közlekedő (kerékpárosok, gyalogosok, a többi autós, stb.) biztonságára is ügyelniük kell. 5 csillagos minősítéshet az autónak annyi ütközési energiát kell elnyelnie, hogy például egy elütött gyalogos, kerékpáros ne sérüljön meg súlyosan. Európában csak 2022-től lesz kötelező a vészfékező rendszer beépítése, de az Euro NCAP már most szigorít ebben a tekintetben az értékelés során.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Az utasok bizotnságánál is történtek szigorítások: mostmár 60 kilométer per órás oldalsó ütközést szimulálnak, eddig csak 50-nek csapták neki a tesztobjektumot. Emellett 100 kilóval több súlyt is pakolnak rá, így pedig 50 százalékkal növekszik az ütközési energia. Újdonság még, hogy nem csak azoknak az utasoknak a sérüléseit vizsgálják, akik a becapódás oldalán ülnek, hanem minden ülésbe tesznek bábukat.

Emellett az Euro NCAP immár azt is értékeli, hogy a mentőegységek milyen könnyen tudják kiszabadítani az utasokat egy baleset után: ellenőrzik, hogy működik-e az automatikus segélyhívás funkció, illetve értékelik, milyen könnyen lehet kinyitni a zárakat.

Címkék:
utazás, változás, adac, törésteszt, euroncap, közúti balesetek,