Nehéz helyzetben a BKK a sebességkorlátozás miatt: kevesebb járat lesz?

Világgazdaság2020. április 29. 09:26

Lelassítaná a tömegközlekedés keringési sebességét az 50 kilométer per órás megengedett tempó 30-ra való csökkentése, ezért ebben az esetben több járművet kellene forgalomba állítani az érintett viszonylatokban, hogy adott idő leforgása alatt azonos mennyiségű utas szállítására legyen lehetőség - így kommentálta a BKV azt a fővárosi előterjesztést, amelynek értelmében a fő- és gyűjtőút-hálózati szerepkört betöltő útvonalak esetében általánosan 50, a mellékúthálózat esetében 30, a lakó-pihenő övezetekben pedig 20 kilométer per órára csökkenhet a maximális sebesség.

Karácsony Gergely főpolgármester a kezdeményezést azzal indokolta, hogy ezzel visszaszorítható a közúti balesetek gyakorisága, illetve a zaj- és levegőszennyezés is csökkenne. A változás a fővárosi tömegközlekedésben részt vevő buszokra is érvényes lenne, amelyek számos mellékúton kényszerülnének lassabban közlekedni, de például a ferihegyi gyorsforgalmi úton most még engedélyezett 70-es tábla megszüntetése a népszerű 100E-s járat kihasználtságának is árthat - írja a Világgazdaság.

Egyértelmű, hogy a magasabb sebesség magasabb baleseti valószínűséggel jár, és az is igaz, hogy az egyik legjelentősebb baleseti ok a sebességhatár túllépése. Ugyanakkor 50 és 30 kilométer per óránál nem látom egyértelműen igazoltnak, helytállónak ezt az összefüggést

- nyilatkozta Borbély Zoltán közlekedési szakjogász. Szerinte a korlátozásoknak mindig a forgalmi és baleseti adatokra kell épülniük, az általános, egységesen kiterjesztett szabályozás problémás lehet. "Ha van olyan gyorsforgalmi út, ahol kedvezőtlen a balesetek alakulása, ott indokolt a sebesség csökkentése. A 30-as, 40-es korlátozásokat azonban kerülni kellene" - mondta.

Címkék:
utazás, bkk, bkv, menetrend, busz, sebesség, korlátozás, sebességkorlátozás, járat, sebességhatár,