Itt az ADAC hivatalos listája: ezek a legjobb téligumik az idei piacon

Pénzcentrum2019. szeptember 30. 16:50

Idén is kijött a német autóklub grandiózus téligumi-tesztje: most a 185/65 R15 méretű kereketet vették górcső alá. A 16 termékből egyetlen egy sem kapta meg a legjobb minősítést, és csak hátom került a "jó" kategóriába. Mutatjuk, tényleg jobb-e a drágább!

Csúpán három téligumi kapott "jó" minősítést a német autóklub idei tesztjén - "nagyon jó" kategóriába egyetlen egy gyártó termékét sem sorolták a pontszámok alapján. Idén az ADAC a 185/65 R15 méretű abroncsokat vette górcső alá, amely az adataik szerint a legkeresettebb méret: összesen 16 különféle téligumit próbáltak ki a 18 pontból álló teszt során.

És akkor kezdjuk a lista végéről: a vizsgált termékek közül a Davanti Wintoura lett a legrosszabb, amely összességében 5,5 pontot kapott - minél magasabb a pontszám, annál rosszabb az eredmény. A szakértők szerint ez a kerék kifejezetten a nedves utakon szerepelt rosszul, főképpen a kanyarokban, de már nem gyártják, ritkán kapni belőle boltban. Szintén a gyenge kategóriába került a Toyo Snowprox S943.as is a maga 5,1 pontjával. Ez különösen a hóban okozott csalódást a szakembereknek.

Nem jók, de nem is tragikusak

Egy fokkal jobban teljesített a Sava Eskimo 53+, amely már az "elégséges" kategóriába tartozik 3,6 pontjával. Ez az abroncs a száraz utakon nem tudta meggyőzni az ADAC tesztelőit.

Összesen 10 modellt soroltak a "kielégítő" kategóriába, meglepetésre rengeteg világmárka termékeit is megtalálhatjuk a listán: a Hankook Winter i * cept RS2 és a Continental WinterContact TS860 egyaránt 2,6 pontot kapott a németektől. Az összegzés szerint a jeges úton hagynak kívánnivalót maguk után. A Michelin Alpin A4 és a Goodyear UltraGrip 9 a hóban bukta el a jobb besorolást.

Íme a győztesek

A legjobb kategóriába összesen három abroncs fért be: a Pirelli Cinturato Winter és a Kleber Krisalp HP 3 egyaránt 2,3 pontot kapott a teszten. A dobogó tetejére pedig a Dunlop Winter Response 2 került, amely 2,1 pontot szerzett az ADAC tesztjén. Utóbbi a nedves utakon teljesített jobban a másik kettőnél, illetve az üzemanyag-fogyasztás tekintetében is verte a Klebert és a Pirellit.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Meg is kérik az árát ennek a kategóriának: némi internetes keresés után kiderült, hogy a Dunlop termékét ebben a méretben 17 500 és 25 100 forint között lehet megvenni - ez persze a darabonkénti ár. A Pirelli is ebben a sávban mozog, a Kleber gumijának darabjáért pedig 14 500 - 18 500 forintot kérnek.

Ám összevetés képpen a második legrosszabbul teljesítő Toyot is 14 ezer és 17 500 forintos darabáron lehet megvenni. A Sava Eskimo egy kicsit olcsóbb: 12 400 és 15 800 forint közötti áron kapható.

Az összes teszteredményt itt érheted el.

Címkék:
utazás, teszt, téligumi, abroncs, kerék, adac, abroncscsere,