Kiderült: így oldja meg a BKV a munkaerőhiányt

Világgazdaság2018. augusztus 30. 09:31

A BKV városszerte látható kampányai meghozták a várt eredményt: létszámhiány nincs, sőt, egyre több főállású járművezetőjük van, ugyanakkor számukra is érzékelhető, hogy járművezetőkből is hiány van - olvasható a Világgazdaságban.

Az elmúlt egy évben 10 százalékkal nőtt a járművezetőknek jelentkező nők aránya, ennek is köszönhető, hogy ma Budapesten a villamosok 40, a metrók 30 százalékát nő vezeti. Trolibuszbuszok és buszok esetében ez az arány már jóval szerényebb: 10 és 3 százalék.

Összesen 3800 járművezetőt foglalkoztatnak főállásban: autó- és trolibuszon 2550, villamoson 940, metrón pedig 323 fő dolgozik sofőrként. "A közlekedési szektorban általánosságban problémát okoz, hogy a képzett járművezető hiányszakmának számít, és ez a BKV-t is sújtja." Évente 150-200 járművezető, tehát a teljes állomány nagyjából 5 százaléka megy nyugdíjba a társaságtól.

Címkék:
bkv, Budapest, közösségi közlekedés, nők, munkaerőhiány, buszvezetők, munkaerőkampány,