Ezekkel a praktikákkal húznak le a szállodákban, panziókban

Pénzcentrum2016. augusztus 12. 05:49

Nem olyan a szállás, mint a katalógusban? Nincs tengerre néző kilátás? Többféle trükkös átveréssel találkozhatunk a nyaralás alatt a szálláshelyeken. Összegyűjtöttük, mire panaszkodtunk az elmúlt években és utánajártunk annak is, hogy mitévők legyünk, ha mi kerülünk ilyen helyzetbe.


Bár nem mondható gyakorinak, de minden évben érkeznek panaszok a szállásokkal és az utazási irodákkal kapcsolatban a fogyasztóvédelemhez. Több alkalommal jelentették már például, hogy nem megfelelő a szoba minősége, vagy koszos az apartman, esetleg hiányoznak a hirdetésben ígért felszerelések. De akadnak persze olyanok is, akik a szálláshely lemondásával kapcsolatban ütköznek valamilyen problémába.

Loading...

Érkezett már beadvány az interneten vásárolt szállással kapcsolatban is:

A weboldalon lévő hirdetésben feltüntetett elérhetőségen felvették az állítólagos szállással a kapcsolatot, a vouchert ki is nyomtatták, majd miután megérkeztek a horvát szálláshoz, kiderült, hogy azok nem tudnak az egészről semmit, a fogyasztó nem velük folytatott levelezést. (Valószínűsíthető, hogy csalók hirdették meg a szállást a weboldalon, mert utána egyből eltűnt a hirdetés.)

- tudta meg a Pénzcentrum a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságtól (NFH).

Hogyan előzhetjük meg a bajt?

A fenti tapasztalatok alapján fontos, hogy mindig előre tájékozódjunk a lemondás feltételeiről. Az utazási irodákkal kötött szerződésekben ezt a törvény szabályozza, de szállásfoglalás esetén ezeket a feltételeket a szálláshely határozza meg.

A foglalás előtt mindig olvassuk át az általános szerződési feltételeket, és minden közzétett információt, ami a szállásra, a szobákra, a szolgáltatások elérhetőségére és az étkezésre vonatkozik. Azért, hogy később legyen bizonyítékunk, érdemes az információkat és a visszaigazolásokat lementeni, kinyomtatni. A szálláshelyeken tapasztaltakat pedig lefényképezni, esetleg videóra venni.

Jó, ha tudjuk, hogy a szállásadó köteles minden ésszerű információt megadni, ahhoz, hogy a megfelelő döntést hozhassuk. Ellenkező esetben a megtévesztés gyanúja merülhet fel.

Mit tehetünk, ha minket húztak csőbe?

Megtévesztő (tisztességtelen) kereskedelmi gyakorlat gyanúja esetén, a lakóhelyünk szerint illetékes megyei (fővárosi) kormányhivatal fogyasztóvédelmi szervhez fordulhatunk a panaszbejelentéssel - tudtuk meg az NFH-tól.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Fontos tudnunk, hogy a hatóság jogsértés esetén a vállalkozással szemben alkalmaz szankciót, arra nem kötelezheti, hogy a szolgáltatás díját arányosan csökkentse, illetve, hogy a kárunkat megtérítse.

Amennyiben a szálláshely vagy az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások nem felelnek meg az előzetes tájékoztatásnak, vagy szerződéses feltételeknek, úgy - hibás teljesítésre hivatkozva - követelhető a szolgáltatás díjának arányos csökkentése. Persze csak akkor, ha az adott szolgáltatást nem saját elhatározásunkból nem vesszük igénybe.

A követelhető összegek megállapítása során mindig a szolgáltatásért fizetett díjból kell kiindulni, az pedig mérlegelés tárgyát képezi, hogy a díj hány százalékát fogja az utas visszakapni

- tette hozzá az NFH.

Abban az esetben, ha nem tudunk megállapodni a szállodával vagy utazási irodával, akkor a békéltető testülethez vagy a bírósághoz fordulhatunk. A békéltető testület egy alternatív vitarendezési fórum, melynek célja, hogy a felek között egyezséget hozzon létre. A békéltető testületi eljárást gyorsasága és költségkímélőbb jellege miatt lehet jobb választás.

A szálláshellyel kapcsolatban felmerült problémákat - különösen külföldön - rögtön, még az utazás alatt jelezzük az utaskísérőnek vagy a helyszíni szolgáltatónak. Az utaskísérő a bejelentést köteles jegyzőkönyvbe venni, és ennek az egyik példányát átadni nekünk, illetve a panaszunkról az utazásszervezőt is haladéktalanul tájékoztatnia kell. Amennyiben külföldön ér minket a kellemetlen meglepetés az Európai Fogyasztói Központ (EFK) magyarországi szervezetének jogi segítségét kérhetjük.

Loading...

Címkék:
nyaralás, átverés, nfh, szállás,