Csúszik a fővárosi vízibusz-közlekedés

Világgazdaság2012. május 10. 08:36

Mégsem júniusban indul a menetrend szerinti vízibusz-közlekedés a Duna fővárosi szakszán - írja a Világgazdaság.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) tájékoztatása szerint az új, naponta közlekedő hajójárat várhatóan csak a harmadik negyedévben indul a most felújított 8 kikötőt érintve.

"A járat meghirdetését még nem tartjuk időszerűnek, mivel a menetrend és a díjszabás egyeztetése még folyamatban van, ráadásul a kikötők sem készültek el. Az új vonaljárat öt korábban is működő, jelenleg felújított (Meder utca, Jászai Mari tér, Batthyány tér, Petőfi tér, Boráros tér) és három új (Újpest, Árpád híd, Haller u.) kikötőt érint majd" - közölte a BKK.

A társaság közlése szerint a ráncfelvarráson átesett kikötők 493 millió forint összköltséggel újultak meg, amiből 440 millió forint az uniós forrás. Az eredetileg tervezett projekt megvalósítása után fennmaradó források egyébként lehetővé teszik, hogy szeptemberre a Szent Gellért téren is hasonló kikötő épüljön.

A tizenegy és fél kilométeres útvonalon a délelőtti és délutáni csúcsidőben 20 percenként követik majd egymást a vízibuszok. Ilyen járatsűrűség mellett különösen azonban kérdéses, hogy hány, milyen korú és műszaki állapotú hajóval végzi majd a BKV a szolgáltatást? A BKV tulajdonában tíz, 25-50 éves hajó van, ezek közül nyolc alkalmas a városi tömegközlekedésre.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Így a járat üzemeltetéséhez középtávon szükséges új hajók beszerzése is. "Erre a 2014-2020 közötti uniós költségvetési ciklusban lesz lehetőség, de az előkészítő munkákat megkezdtük. Ezzel párhuzamosan tárgyalásokat kezdtünk egy, a Visegrád és Százhalombatta között működő gyorshajójárat megvalósításának lehetőségeiről, amely tehermentesítené a Budapestre vezető közutakat" - tudatta a napilappal a társaság.

 

Címkék:
jászai gellért,