Fatális autós szerencsétlenségek: kétezer értelmetlen halál!

Pénzcentrum2009. január 29. 14:00

A tengerentúli közlekedésbiztonsági intézet összegyűjtötte azokat a leggyakrabban előforduló, autózáshoz kapcsolódó sérüléssel járó baleseteket, amelyek még azelőtt bekövetkeznek, hogy a slusszkulcs elfordult volna. Teljesen normális reakció a méreg, amikor valakit a volán mögött ér baj, de mit érezhetnek azok, akikkel az alábbi balszerencsés dolgok történnek meg?

Az itt felsorolt esetekben kevésbé súlyos, de annál bosszantóbb sérüléseket szenvedtek az érintettek. Az intézet szerint nincsenek pontos számok, de a becslések szerint Amerikában évente 840 ezer ilyen eset fordul elő, melyek közül közel kétezer sajnos halálos kimenetellel végződik. A balszerencsés esetek száma rendkívül magas, pedig ezek többsége egy kis odafigyeléssel könnyen elkerülhetővé válik.

Évente körülbelül Pécs teljes lakosságának megfelelő számú amerikai csapja rá az ujjára az ajtót. Az ütés nagysága függ az ajtó súlyától és a lendületétől, de igazán örülhet az, akinek csak a körme lilul be. A súlyosabb esetek közé tartozik az ujjtörés, illetve a kézfejcsonttörés, a kellemetlenséget csak, fokozza, hogy a kéz az egyik legérzékenyebb testrészünk, ami nagyon tud fájni.

Sokan jelentkeznek az orvosnál gerincbántalmakkal azok közül, akik egy nehéz tárgyat hirtelen mozdulattal akartak kiemelni a csomagtartóból, vagy lerobbantak és egyedül próbálták az autót biztonságosabb helyre tolni. A gerincbántalmak szintén erős fájdalommal járnak, ezért intő jel lehet azok számára, akik erősködnek a pakolás során. Aki lerobbant, az pedig jobb, ha segítséget kér, még mielőtt belerokkan a kocsi tolásba.

Az autóba történő ki- és beszállás közben sokan szenvednek bokasérülést, de a ficam, a rándulás és a húzódás is gyakran előfordul. Különösen érvényes ez a kagylóüléses sportkocsik magas utasaira, illetve a leparkoló magas terepjárókból egy hirtelen ugrással távozókra. Az óvatlan sérültek már tudják, hogy nem érdemes pattogni, a nyugodt, óvatos be- és kiszállás többet ér, mint egy hét sántikálás.

Még mindig magas azoknak a száma, akiket 1-5 km per órával haladó jármű üt el, pedig a rutintalansággal és a nagy kierjedésű holttérrel ezek a balesetek már nehezen magyarázhatóak. Az autókba szerelt ülésmagasság állítással csökkenthető a holttér nagysága, tolatás közben pedig meg kell győződni arról, hogy nincsenek-e gyalogosok az autó mögött. Egyes modelleket tolató hangjelzéssel is ellátnak, ami a leginkább veszélyeztetett gyermekkorú és az idős gyalogosokkal történő találkozást segíthet elkerülni.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A gyakran előforduló sérülések közé tartozik még, amikor szegély hiányában a rosszul kiképzett éles fém alkatrészek elvágják valakinek az ujját. Amikor szeles időben a huzat még azelőtt az oldalunkba vágja az ajtót, hogy beszálltunk volna, vagy a kalaptartón szabálytalanul elhelyezett tárgyak egy hirtelen fékezéskor tehetetlenül repülnek tovább és fejsérülést okoznak.

Aki átment a műszaki vizsgán, annak tudni kellene, hogy ha a motor felfőzi a vizet, akkor nem az az első, hogy eltávolítom a kupakot, mert súlyos égési sérüléseket lehet szenvedni. Érdemes az autóban tartani egy kesztyűt és erre kinevezett törölközőt, vagy rongyot. Ezek használatával kisebb valószínűséggel égeti meg magát az az autós, aki műszaki ismeretek nélkül adja a fejét az autószerelésre. (A képek forrása a Forbes magazin)

Címkék:
tolatás,