Egyre több magyar már csak így fizet az üzletekben, lottózókban: végleg búcsút mondhatunk a készpénznek?

Pénzcentrum2024. április 12. 15:47

Főként a készpénz vs. digitális fizetés problémakörét járta körbe az utolsó panelbeszélgetés a Pénzcentrum által szervezett RETAIL DAY 2024 konferencián. Szó esett a covid hatásáról a fizetéseinkben, ahogy az applikációk előretöréséről. Fekete Csongor, HolistiCRM Managing Directora pedig előadásában arról beszélt, hogy miképp segíti a mesterséges intelligencia a targetált  hirdetéseket.

A beszélgetés első témája a természetesen a készpénzhasználat, annak visszaszorulása volt. Ezzel kapcsolatban Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója a fizikai és a digitális hálózatukban történő változásokról beszélt. Mint elmondta, két hónap alatt 10 százalékot nőtt a digitális árbevételük aránya, mindemellett a fizikai hálózat is felívelőben van.

Egy digitális robbanás kellős közepén vagyunk gyakorlatilag

Ugyanakkor nem szabad kizárólag erre fókuszálniuk. De nem titkolt azt sem, hogy nagyjából 10 éves lemaradásban vannak a földi hálózat digitalizációjában. Megtudtuk, hogy az ügyfeleik 20 százaléka fizet bankkártyával, a többiek a készpénzt preferálják inkább. 

2024-ben megkerülhetetlen az automatizáció kérdése; a Szerencsejáték Zrt.-nél elsősorban a marketingben használják, melynek csúcsa a jövő év végén érkező hűségprogramjuk lesz- vázolta Bánhegyi Zsófia. Mint mondta, ennek alapja az az adatvagyon, amelyet régóta építenek. De természetesen több fronton is bevetik a technológiai újításokat a nemzeti lottótársaságnál, hiszen egyértelmű cél, hogy sokkal egyszerűbb legyen a játékos-regisztráció, ahogy a nyereményigénylés is.

Csomagautomaták esetében szinte fel sem merül a készpénzes fizetés, tulajdonképpen testidegen is lenne a szolgáltatástól Bengyel Ádám, a Foxpost vezérigazgatója szerint. Sőt, egyre többen fizetik ki a csomagjukat előre, már 80 százalékban, így az automatánál már csak egy kódot kell beütniük és máris kezükben van a csomag. Az applikációkkal kapcsolatban elmondta, hogy a webes vásárlások egyre inkább tolódnak a mobilok felé, viszont az ő applikációjukat nem használják sokan, annak ellenére, hogy 360 ezren töltötték le. De az appok nagyon drágák, a fejlesztésük és a fenntartásuk is. 

A készpénz egy kifejezetten kényelmetlen dolog Bőgel György, Ecommerce Hungary Egyesület elnöke szerint, az egyesület is a digitális fizetési megoldások mellett foglal állást, ugyanakkor nem fog eltűnni soha, ez szinte biztos, de visszaszorul, köszönhetően a Covidnak is. Nagy előnye ugyanakkor, hogy így a vásárlás anonim. Kiemelte még a beszélgetés során, a többcsatornás gondolkodás fontosságát, nem lehet letenni a voksot csak a webes vagy csak az applikáción keresztüli értékesítés mellett. 

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Luspay Miklós, a Magyar Nemzeti Bank Pénzügyi infrastruktúrák és pénzforgalom igazgatója mindenkit megnyugtatott, ameddig Magyarországon valaki szeretne készpénzzel fizetni, addig elérhető lesz. A jegybanknak nem célja a készpénzmentesítés, de nem titkolt cél, hogy 2023-ig a fizetési tranzakciók kétharmada digitális legyen. Mint kifejtette, alapvetően biztonságos a készpénzmentes fizetés, feltéve ha az ember nem adja meg az adatait és nem játszik a csalók kezére. A mobilos fizetések adott esetben még biztonságosabbak is lehetnek, mint a webesek,

Technika a marketing szolgálatában

Mint tudjuk, az mesterséges intelligencia egyre fontosabb a marketingben, főleg a targetálás szempontjából. Rengeteg AI modellt fejlesztettek már korábban a különböző csoportokra nézve a retail szektorban is, ahol kiemelten fontos, hogy mérni lehessen az eredményeket. Fekete Csongor, HolistiCRM Managing Directora a Pénzcentrum által szervezett RETAIL DAY 2024 konferencián április 11-én előadásában arra válaszolt, hogy miképp segíti az AI a Retail szektort?   

Akik ügyfélélményt akarnak szállítani, azoknál a hagyományos módszerek, mit a hírlevél, már nem feltétlenül hatékony, erre más megoldást kell találni. A generatív AI segítségével egy teljesen szűz területen is le tudják modellálni, hogy alakul a forgalom. Az ügyfél megmondja, kit szeretne targetálni, és 100 méteres körzetből kikérik, hány rendelés történt, és ez alapján felépítik az új rendszert. 

Címkék:
digitális, készpénz, fizetés, konferencia, penzcentrum, hálózat, beszélgetés, retail day 2024,