Százamilliárdok utakra, vasútra: indul a felújítási dömping

Világgazdaság2019. március 4. 09:00

2-3 évnyi beruházás indul még az idén. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közölte: a teljes büdzsé több mint 585 milliárd forint.. A pénzből utak, vasutak újulnak meg.

Az idén nettó 585 milliárd forintnyi közlekedési infrastruktúra-beruházásra készül a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., a nyolc legnagyobb projektből hat közúti, kettő pedig vasúti - közölte a társaság a Világgazdasággal. A folyamatban lévő legdrágább beruházás az M30-as autópálya Miskolc és Tornyosnémeti közötti szakasza, amelynek nettó kivitelezési költsége 183 milliárd forint.

További kiemelt beruházás az M4-es autópálya Berettyóújfalu és Nagykereki közötti szakaszának második üteme, az M4-es gyorsforgalmi út M0-ás és Cegléd közötti szakaszának korszerűsítése, az M44-es út Tiszakürt-Kondoros szakaszának megépítése, az M85-ös új szakasza Csorna II.-Sopron-kelet-Fertőrákos között, továbbá a 67-es főút Kaposvárt és Látrányt elkerülő szakaszának összeköttetése.

A vasúti projektek közül a Kelenföld-Pusztaszabolcs vonalon és a Budapest-Hatvan vonalon zajlanak jelentős fejlesztések. A NIF a lapnak azt is hangsúlyozta, hogy a munkák jellemzően 2-3 évig tartanak, és az említett költségek nem egy évre vonatkozó kiadást takarnak.

Címkék:
otthon, felújítás, útfelújítás, beruházások, vasútfelújítás, m0-ás autópálya,