Pénzcentrum • 2017. szeptember 27. 16:00
Tavalyhoz képest enyhén javult a fizetési morál a magyarországi vállalati- és lakossági ügyfelek esetén egyaránt.
A számlák 77 százalékát fizetik pontosan a magyarországi ügyfelek, ami 2 százalékponttal több, mint tavaly - derült ki az EOS Csoport 2017-es fizetési szokásokat vizsgáló kutatásából. Magyarország idén ötödik alkalommal vett részt a kutatásban, amelyet Európa egyik vezető kintlévőség-kezelő vállalata a TNS Infratest piackutató intézettel közösen végzett. A kutatásban 16 ország, mintegy 3400 döntéshozóját kérdezték meg a vállalati- és magánszemély ügyfelek fizetési szokásairól. Az eredmények alapján elmondható, hogy a magyarországi ügyfelek fizetési pontosságában és hajlandóságában idén egyaránt pozitív tendencia érzékelhető.
Nem látszik lényeges változás viszont a fizetési határidők tekintetében. 2017-ben, a magyarországi vállalatok átlagosan 38 napos fizetési határidővel számláztak, csakúgy, mint egy évvel korábban. A magánügyfelek számára kiállított számlák átlagos fizetési határideje 29 nap, ami 12 nappal marad el az üzleti ügyfelek számára kiállított számlákétól (41 nap). Ezzel a Kelet-Európai átlaggal közel megegyező határidők láthatóak (37 nap).
A behajthatatlan követelések aránya is javulást mutat, a Magyarországon kiállított számlák 4 százalékát nem fizetik ki egyáltalán, ami egy százalékpont javulást jelent 2016-hoz képest.
A nemfizetésnek és a késedelmes teljesítésnek hasonló okai vannak a magánszemélyek és a vállalatok esetében. A vállalati szektor megkérdezett szereplői a késedelmes fizetések és nemfizetések okaként leginkább a saját ügyfeleik nemfizetését (56%), a likviditás hiányát (50%), illetve a szándékos nemfizetést (28%) említették; míg a magánszemélyek az eladósodottságra (47%) és a feledékenységre (47%) hivatkoznak leggyakrabban, addig 39 százalékuk szándékosan késik vagy nem fizet. Thummerer Péter, az EOS Faktor Zrt. és az EOS KSI Kft. ügyvezető igazgatója szerint:
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
- mondta el a szakember. Az eredmények alapján elmondható, hogy az Európai vállalatok 77 százaléka, míg a magyarországi vállalatok 76 százaléka nem számít további javulásra a fizetési fegyelem terén.