Fontos változás a hivatalokban: soha többé nem kell meghatalmazást írnod

Pénzcentrum2016. július 14. 10:30

Pillanatok alatt meghatalmazhatod a kollégát, vagy a szomszédot, hogy intézze el a hivatali ügyeidet, és ehhez most már nem kell se papír, se tanúk, elég egy telefonhívás, vagy egy ügyfélkapu-regisztráció. 

Már július elejétől elérhető a Rendelkezési Nyilvántartás, amelynek segítségével több mint 90 közigazgatási ügytípushoz adhatsz le elektronikusan meghatalmazást. Ahhoz, hogy elektronikusan készíts meghatalmazást, elég egy ügyfélkapu-regisztráció. Ha telefonon keresztül is szeretnél élni ilyen lehetőséggel, akkor előbb személyesen kell bemenned valamelyik kormányablakba, és ott kérni egy 8 számjegyű telefonos azonosítót, és ehhez tartozó jelszót. 

Ezzel az azonosítóval és jelszóval később bármikor ügyintézhetsz, nem évül el, nem kell újra igényelni. Ráadásul ez az egész rendszer teljesen ingyenes, és a 1818-as telefonszám hívása is, amin keresztül akár a strandról, vagy kocsiban ülve is meghatalmazhatsz valakit, hogy járjon el az ügyedben. A meghatalmazás vissza is vonható.

Aki persze nagyon szereti a papíralapú megoldásokat, annak nem kötelező átállnia elektronikusra, ez pusztán egy lehetőség.

Mint egy bankban

Ugyanúgy, mint a banki szolgáltatásoknál, a Rendelkezési Nyilvántartásról is minden hónapban értesítési számlakivonatot kapnak az igénylők. Ennek Időszaki Értesítési Szolgáltatás a neve. Rendelkezési Nyilvántartáshoz csatlakozott a Posta és a NAV is. 

Ez azért fontos, mert az egyes hivatalok közötti együttműködés elengedhetetlen egy korszerű, a digitalizációban rejlő lehetőségeket kihasználó, az állampolgárok életét jelentősen megkönnyítő közigazgatás megteremtéséhez

 - hangzott el a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) sajtó-háttérbeszélgetésén.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

A közeljövőben ezt a lehetőséget szeretnék kiterjeszteni, hogy földhivatali, vagy akár nyugdíj-ügyeket is lehessen ilyen módon intézni.

Már vállalkozók is

Jelenleg csak magánszemélyek és egyéni vállalkozók élhetnek ezzel a lehetőséggel, de hamarosan már a cégek is adhatnak elektronikus meghatalmazást. Egyéni vállalkozók 7 ügytípusban adhatnak ilyen meghatalmazást, akár kollégának, akár könyvelőnek, magánszemélyek pedig 91 ügytípust intézését bízhatják rá másra.

Az elektronikus ügyintézések népszerűségét és létjogosultságát az is bizonyítja, hogy jelenleg 2,3 millió magyarnak van már ügyfélkapuja. Egyre több ügyet intézhetünk elektronikusan is, de természetesen mindig maradnak majd olyan ügyletek is, amiket kizárólag személyesen lehet majd elintézni. Például a házasságkötést.

Címkék:
NAV, kormányablak, posta, ügyintézés, ügyfélkapu, kekkh, hivatal,