Ezért hívta 1400 magyar a kormány zöld számát

Pénzcentrum2013. február 1. 15:04

A Magyar Energia Hivatal a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium felkérésére 2013. január 15-étől üzemelteti a rezsicsökkentés zöld számot. Az első két hétben a szakértők több mint 1 400 megkeresésre válaszoltak. Az érdeklődők többsége a villamos energia- és gázfogyasztáshoz kapcsolódó kérdést tett fel, a távhőszolgáltatással összefüggésben jelentősen kevesebb hívás érkezett.

A telefonálók jelentős része a rezsidíjak csökkentésének számításával, annak a számlákon történő megjelenésével kapcsolatban kérdezett. Az alaposabb áttekintést igénylő felvetéseket a telefonos ügyintézők írásban rögzítik, és három napon belül megválaszolják. Erre a megoldásra azonban alig több mint 50 esetben volt szükség. A leggyakrabban felmerülő kérdésekre összeállított válaszok a Magyar Energia Hivatal honlapján is olvashatók.

Az ingyenesen elérhető információs vonalon hétfőtől csütörtökig 8 és 16 óra, pénteken 8 és 14 óra között fogadják a hívásokat. A zöld szám célja a lakosság tájékoztatása, a témát érintő általános kérdések megválaszolása. A számlákkal kapcsolatos konkrét panaszokkal a szolgáltatók és a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság foglalkoznak.

 

Címkék: