Miért olyan nehéz a középszintű nyelvtudás megszerzése a diákoknak?

MTI2017. február 13. 12:30

Nem megfelelőek a körülmények ahhoz, hogy a középiskolákban megszerezzék a középszintű nyelvtudást a diákok.

Bár a keretek lehetővé tennék a középfokú (B2 szintű) nyelvvizsgának megfelelő nyelvtudás megszerzését a középiskola végére, az ehhez szükséges körülmények még nincsenek megteremtve - mondta Légrádi Tamás, a Nyelviskolák Szakmai Egyesületének elnöke az M1 hétfői műsorában. Véleménye szerint a közoktatásban alkalmazott nyelvórai csoportlétszám, tanterv és az összesen csaknem ezres óraszám lehetővé tenné a B2 szint elérését. Bizonyos körülmények, például az egyes iskolákban évente cserélődő nyelvtanárok, miatt

nem állt össze teljesen, hogy mi az, ami biztosítani fogja a gyerekeknek ezt a szintű nyelvtudást"

- mondta Légrádi. A közoktatási nyelvtanítás hatékonysága a kérdéses, hiszen egy magán nyelviskolában a diákok négy-ötszáz óra alatt elérik a középfokú szintet. Emellett a tanulók motiváltságának van még nagy szerepe, de a nyelvérzék hiánya nem lehet akadálya a B2 szint elérésének, legfeljebb több időre van szüksége a diáknak.

Légrádi Tamás a megoldást firtató kérdésre azt válaszolta: először fel kellene mérni a helyzetet, mert a végeredmény szempontjából több kétséges tényező - tanárok motiválása, felkészítése, szabadsága, a nyelvoktatás kezdete - is megvitatásra vár.

A kormány 2014 decemberében bejelentette: 2020-tól a felsőoktatásba csak az vehető fel, aki legalább középfokú (B2 szintű) nyelvvizsgával rendelkezik.

Címkék:
karrier, oktatás, nyelvvizsga, középiskola, nyelvtanulás, nyelvtudás, szakértő,