Milyen szinten áll a diákok nyelvtudása?

Magyar Nemzet2017. február 7. 09:03

Országos kutatásra lenne szükség, amely vizsgálja az iskolai nyelvoktatás eredményességét - írja a Magyar Nemzet.

A szorgalmas diákok felének sincs esélye arra, hogy eljusson a középfokú nyelvvizsgáig. Jelenleg erre nincs felkészülve a közoktatás - mondta a lapnak Rozgonyi Zoltán, a Nyelvtudásért Egyesület elnöke. Székely László ombudsman tegnap nyilvánosságra hozott jelentése szerint a kormány kellő előkészítés nélkül írta elő a felsőoktatásba való bekerülés egyik feltételeként a középfokú nyelvvizsgát 2020-tól.

Rozgonyi szerint: a legnagyobb problémát az okozza, hogy jelenleg az országban senkinek - még az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) - sincs fogalma arról, hogy pontosan milyen szinten áll a diákok nyelvtudása.

Vagy arról, hogy mennyire adottak a tárgyi és személyi feltételek a megfelelő színvonalú nyelvoktatáshoz az iskolákban, például van-e megfelelő választék a tananyagokból.

Így azt sem lehet tudni, hogy bár a diákok magas óraszámban - legalább 936 órában - tanulják az első idegen nyelvet az iskolákban, miért van az, hogy sokan így sem tudják letenni a középfokú nyelvvizsgát. Ezzel ellentétben azok a tanulók, akik a középiskolai oktatás mellett 100-150 órát nyelviskolában tanulnak, minden további nélkül eljutnak a B2, tehát a középfokú szintig.

Címkék:
karrier, iskola, oktatás, nyelvvizsga, nyelvtanulás, nyelvtudás,