Ennyi magyarnak van elege bankjából

Pénzcentrum2012. november 1. 11:01

Alakossági ügyfelek mindössze 31%-a váltott bankot az elmúlt tíz évben Magyarországon - mutatja a Budapest Bank felmérése, amelyből az is kiderült, hogy mindössze 8% tervezi, hogy új pénzintézetet választ a következő évben.

A Budapest Bank a lakossági ügyfelek bankhűségének feltérképezése céljából évente ismétlődő kutatás-sorozatot indított , amely azt vizsgálja, hogyan viszonyulnak a magyarok az elsődleges bankjukhoz, azaz főbankjukhoz. A felmérés szerint a magyarok döntő többsége elégedett jelenlegi főbankjával, mindössze 8% tervezi, hogy váltani fog. Sokan azért nem mennek másik pénzintézethez, mert attól tartanak, hogy a bankváltás túl sok sorban állással, ügyintézéssel jár. Ezeket az előítéleteket cáfolják azok tapasztalatai, akik már váltottak bankot: ez ugyanis a legtöbb esetben két óránál is rövidebb idő alatt lezajlott.

A kutatásból kiderült, hogy a magyarok átlagosan 1,6 banki kapcsolattal rendelkeznek, főbankjukkal való kapcsolatuk pedig átlagosan 6,5 évre tekint vissza. A válaszok alapján a lakosság 61%-ának csak egy bankja van, míg 25% két, 14% pedig három vagy több pénzintézettel is kapcsolatban áll. A többes banki kapcsolat leggyakoribb oka, hogy az ügyfél más-más pénzintézetnél vett igénybe hitelt illetve megtakarítási, valamint folyószámla-szolgáltatást, esetleg több pénzintézetnél is van hitele.

A főbank kiválasztásakor a legfőbb szempont a számla fenntartási költsége, a kiterjedt ATM-hálózat és a kényelmesen megközelíthető bankfiók. Egyre fontosabb az ügyfelek számára a bank jó hírneve és megbízhatósága, de az is figyelemreméltó, hogy a válaszadók 38%-a számára a jól működő internetbank és mobilbank is lényeges szempont.

A lakossági ügyfelek mindössze 31%-a váltott bankot az elmúlt tíz évben. Ennek elsődleges oka az előző pénzintézettel való elégedetlenség (55%), illetve az új banktól kapott jobb ajánlat (38%) volt. 15% nem saját döntéséből, hanem a jelzáloghitel előfeltételeként cserélte le főbankját, de gyakori a munkahelyváltás kapcsán történő bankváltás is (13%).

A jelenlegi főbankjával a magyarok döntő többsége elégedett, mindössze 8% tervezi, hogy más pénzintézetet választ a következő évben. Jóval magasabb azok aránya (45%), akik a jövőben igénybe vennének valamilyen szolgáltatást egy másik pénzintézetnél is, a jelenlegi főbanki kapcsolat fenntartása mellett. A bankváltást tervezők között magas arányban vannak a mostani bankjukkal elégedetlen középkorúak és a legfiatalabbak (18-29 évesek), a felsőfokú végzettséggel rendelkezők, a nagyvárosokban élők, valamint a modern technikai eszközöket (internetbankot, okostelefont) szívesen használók.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A Banki Mobilitási Index idei értéke 30,2. Az index 100 fokú skálán méri az elsődleges bankhoz való hűséget: minél magasabb az index értéke, annál erősebb a bankváltási szándék a magyar ügyfelek körében. Az index három fő összetevőből számítódik: az ügyfelek banki kapcsolatának erőssége, a bankváltási szándék és a váltást elősegítő attitűdök. Az index idei értéke azt jelzi, hogy a magyarok alapvetően elégedettek bankjukkal, ugyanakkor egyes csoportok készek új bankot, új szolgáltatásokat kipróbálni anélkül, hogy a főbankjukat lecserélnék.

 

Címkék: