Hová zuhantunk? Magyarország lett a legolcsóbb turistacélpont!

Pénzcentrum2009. február 23. 13:00

Egy hétvége külföldön manapság nem tartozik a legolcsóbb mulatságok közé. Aki megteheti, hogy elutazzon, igyekszik olyan célpontot választani, mely nem csak érdekes, de meg is fizethető. Egy brit felmérés szerint pedig ez nem más, mint Magyarország.

Hiába zuhant a brit font árfolyama is hatalmasat az utóbbi hónapokban a világ vezető valutáival szemben, a forinthoz képest még így is drágulni tudott. Miközben egy üveg sör Rómában 3,37 fontba kerül, egy ciprusi kávé pedig 4 fontba, Magyarországon még olcsóbbak is lettek az alapvető termékek, mint korábban voltak.

A Post Office felmérése nem meglepő módon egy sor kelet-európai országot említ, mivel nemcsak a forint, de szinte az összes régiós valuta árfolyama zuhant az utóbbi hónapokban. Az azonban már megdöbbentő, hogy a hatalmas esés következtében Magyarországnak és Csehországnak még Thaiföldet is sikerült alulmúlnia, már ami egy fontban mért átlagos fogyasztói kosarat jelent.

*Az átlagos kosár tartalma: egy csésze kávé, egy üveg Heineken sör, egy doboz Coca-Colam egy üveg ásványvíz, 15 faktoros napolaj, szúnyogriasztó, három vacsora egy-egy üveg borral egy helyi étteremben.

Címkék: