Egyre nagyobb a baj a magyar autóiparban: mi lesz ennek a vége?

Napi.hu2016. március 16. 14:30

A munkaerőhiány miatt már nem csak a diplomásokért, hanem a kétkezi dolgozókért is éles küzdelem zajlik a magyarországi autóiparban - miközben a régiós országok cégei is megkezdték a hazai dolgozók elszipkázását. Nyitott kérdés, hogy mit tűrnek majd és mit nem a multik nyugati központjaiban. Eközben a kkv-k hátrányba kerülhetnek.

Idejétmúlttá vált a "szakemberhiány" meghatározás a magyarországi autó- és járműiparban. Fontos változás az elmúlt évekhez képest, hogy már nem csak a mérnökökért, a kvalifikált szellemi dolgozókért, hanem a betanított munkásokért is kiélezett verseny zajlik a cégek között. Egyes szereplőknél a technikusok, gépbeállítók mellett már hajsza folyik az összeszerelők, anyagmozgatók után is.

Szinten minden területen hiányt tapasztalni: a direkt dolgozók, a mérnökök, az it és az adminisztratív dolgozók esetében egyaránt. Szakmai területenként változó arányban, de a mérnökhiány konstans, a fizikai dolgozók felvétele is akadozik. Az ebből fakadó pénzügyi veszteséget számszerűsíteni nem tudjuk, de a beruházások ettől függetlenül folytatódnak - számolt be lapunknak a Magyar Suzuki Zrt.

A Bosch Magyarországnál jelenleg is több száz nyitott pozíció van. Jelenleg leginkább az informatikai munkakörökben tapasztalunk hiányt, de az adminisztráció, a hr, a pénzügy, a termelés, a logisztika, a beszerzés, a minőségbiztosítás mellett a mérnöki területekre is munkatársakat keresünk - részletezte a Napi.hu-nak Somogyi András hr-igazgató.

Nem kívántak nyilatkozni a munkaerőhiányról az Audi Hungáriál és a Mercedes-Benz Magyarországnál sem, bár iparági információk szerint előbbinél már szinte "létkérdéssé" vált a megfelelő munkaerő megtalálása.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Ha nem történik szemléletváltás a vállalatoknál, rövid időn belül az autóiparban is akkora méretű lesz az elvándorlás, mint az informatika területén. Az ágazatban ráadásul nem csak azért van munkaerőhiány, mert a dolgozók külföldre mennek, hanem mert a piacra lépő új munkaerő számossága, létszáma kicsi - figyelmeztetett Pethő Anikó, az Aarenson Consulting Kft. társalapítója.

Loading...

Címkék:
karrier, munkaerőhiány, autóipar,