Jövő héten mutatják be a világ legdrágább reklámját!

Pénzcentrum2009. január 24. 10:00

Az amerikai futballbajnokság döntője, a Super Bowl eddig is sok furcsa eseménnyel gazdagította már a világot, az idén viszont új dimenziók nyílhatnak meg a nézők előtt. És ez nem csupán hangzatos csacsogás: a félidőben ugyanis három dimenziós tévéadást láthatnak azok, akik felteszik a kétszínű szemüveget.

A Super Bowl már eddig is számtalan furcsaságot és rekordot halmozott fel az évtizedek folyamán. Statisztikák szerint a Hálaadás után az Egyesült Államokban a futballdöntő napján fogy a legtöbb élelmiszer. (Bizony, bizony, megelőzi még a karácsonyt is.) Az amerikai katonák pedig amikor csak tehették, elkerülték a harcot a Super Bowl napján, hogy TV-n vagy rádión követhessék a meccset. Idén az iraki fronton harcoló katonák például sört kapnak a döntőre, pedig arrafelé az első számú szabály volt eddig az alkoholtilalom, mivel a muszlim többségre nézve sértő lehet, hogyha az ott tartózkodó katonák isznak.

Évtizedek óta ez a legnézettebb tévéprogram. A rekordot az 1982-es Super Bowl tartja, melyet a háztartások 49,1 százaléka nézett. Abszolút értékben a tavalyi meccs a csúcstartó, 97,5 millió nézővel. Ezt mindössze egy műsornak sikerült megelőznie valaha is, de azt sosem találnák ki: 1983-ban a MASH sorozat záró epizódját látták a legtöbben az Egyesült Államokban - 106 millióan.

A PepsiCo SoBe Lifewaterjének reklámja, valamint az utána következő DreamWorks animációs film, a "Monsters vs. Aliens" egyaránt három dimenzióban lesz látható a február elsejei meccs félidejében. A reklám és a film létrehozása, a háromdimenziós szemüvegek disztribúciója, valamint a világ legdrágább reklámsávjának lefoglalása összességében minden bizonnyal felülmúlja majd a korábbi reklámok költségeit.

Bár a 60, illetve 90 másodperces kisfilm előállításának anyagi vonzatairól természetszerűleg (még) nem beszélnek a megrendelők, a többi költségről azért lehetnek elképzeléseink. A PepsiCo reklámjának díja valamivel 6 millió dollár alatt lehet (a hivatalos árfolyam 3 millió dollár 30 másodpercenként), a 90 másodperces DreamWorks-filmért pedig több, mint 8 millió dollár üti a markát az NBC-nek. Az ügyhöz közel állók számításai szerint pedig az egyszerű papírkeretes szemüvegek előállítási költsége az óriási mennyiség miatt eléri a 7 millió dollárt (a régi piros-kék szemüvegek sajnos a technológia fejlődése miatt nem használhatóak).

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

A nem mindennapi esemény miatt a két cég semmit sem bízott a véletlenre. Ennek köszönhetően az NBC már hónapokkal ezelőtt elkezdte reklámozni a reklámokat, a Super Bowl másnapján pedig szintén 3D-ben fogja adni a csatorna a Chuck című sitcomjának aktuális epizódját.

Vissza a főoldalra!

Címkék:
pepsico, alkoholtilalom,