Válságban jobban esik a nassolás

Pénzcentrum2009. január 8. 09:45

A csokoládé fogyasztása egy bizonyos fajta endorfin kiválasztását ösztönzi, melynek eredményképpen jókedvű, derűlátó lesz az ember. Hogy mennyire így van, az is bizonyítja, hogy a háztartások a válságra a csokoládék és pralinék fogyasztásának növelésével reagáltak - írta a Napi Gazdaság.


Összességében hét százalkékkal nőtt az értékesítés összbevétele annál a kilencven ételkategóriánál, melyet a Nielsen kutató rendszeresen monitoroz. A friss adatok szerint 2008-ban a háztartások jelentősen növelték szeletes csokoládé és praliné beszerzéseiket, miközben más alapvető élelmiszereknél csökkentett a fogyasztás. Kiemelkedően nagy mértékben esett vissza a jégkrém (17%) és az étolaj (20%) fogyasztása. Mennyiségi stagnálás mutatkozott a húsfélék, a tészták és a tejföl fogyasztásában.

A hiper- és szupermarketek, valamint a diszkontok részesedése novemberben egy-egy százalékkal nőtt tavaly az élelmiszer-eladásoknál, a hazai láncok és egyéb csatornatípusok pedig egy, illetve két százalékkal zsugorodtak a forgalmi részesedés tortáján.

Címkék: