Meglepő dolog derült ki a Lidl borairól: erre tényleg kevesen számítottak

Pénzcentrum2022. március 23. 15:04

A Lidl Magyarország 2021-ben összesen 30,1 millió magyar palackos bort értékesített a kül- és belpiacokon. A hazai értékesítés növelése mellett a vállalat tovább erősítette vezető borexportőri pozícióját is, a külföldre exportált borok értéke ugyanis elérte a 7,8 milliárd forintot, ami a teljes magyar palackos borexport 36%-át jelenti.

Újabb sikeres évet tudhat magáénak a Lidl Magyarország a magyar borok népszerűsítése, értékesítése, külpiacra juttatása terén. A diszkontlánc régóta támogatja a magyar borászatok helyzetbe hozását. Ennek eredményeként míg 2014-ben 6 millió palack bort adott el a vállalat itthon és a külpiacokon együttesen, 2021 re mindezt ötszörösére, 30,1 millió palackra növelte, de az előző évhez képest is 1,6 milliós növekedést produkált.

Az áruházlánc 7,8 milliárd forint értékben juttatott el magyar borokat a külpiacokra, ami rendkívül dinamikus bővülést jelent, ugyanis az elmúlt két év alatt közel 56%-kal nőtt az eladott italok értéke. Sőt, a teljes magyar palackos borexport 36%-át a vállalat bonyolította és ezzel továbbra is megőrizte Magyarország legnagyobb borexportőri címét.

Mindemellett Csehország, Németország és Lengyelország tartozik még a vállalat top felvevő piacai közé. A diszkontlánc tapasztalatai alapján a legnépszerűbb borfajtáknak továbbra is a Szürkebarát, a Királyleányka, az Egri Bikavér, a Tokaji Furmint és az Irsai Olivér bizonyultak.

JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

A külpiaci sikerek mellett a magyar borok itthon is kiugróan teljesítettek, 14,5 millió palack fogyott az áruházak polcairól, ami 10 százalékkal magasabb 2020-hoz képest. A hazai fogyasztók leginkább az illatos borokat, a könnyed rosékat, és a tradicionális vörösborokat kedvelik, valamint egyre keresettebbek a különféle habzóborok.

Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője arról beszélt: „Vállalatuk egyértelmű célja, hogy támogassa a magyar beszállítókat és a magyar termékek értékesítését, ezáltal hozzájárulva a magyar gazdaság sikereihez." A diszkontlánc borai több nívós elismerésben is részesültek az elmúlt évek
során. Tavaly például a saját márkás, 5 Puttonyos Tokaji Aszú és az Ausztrál Chardonnay boraikat aranyéremmel jutalmazták a borágazat egyik legnagyobb és legrangosabb megmérettetésén, a Berliner Wein Trophy nemzetközi borversenyén. 

Címkék:
bor, lidl, magyarország, magyar, vállalat, millió, magyarok, palack, diszkontlánc,