Úgy veszik a magyarok a kollagént, mintha nem lenne holnap: erről a legtöbb nőnek fogalma sincs

Pénzcentrum2023. április 26. 11:32

Fehérjeporokkal, mint húzótermékekkel a fitnesz és testépítő sportból nőtte ki magát a táplálékkiegészítő piac. A covid megjelenésével azonban elképesztően megugrott a kereslet a vitaminokra, illetve körülbelül ezzel egyidőben hazánkban is berobbant a világon tapasztalható kollagén őrület – többek között ez derült ki egy friss kutatásból. 

A fogyasztói felmérés szerint jóval több a hölgy vásárló, mint a férfi, ugyanis a vásárlóik 68%-a hölgy - közölte a kutatást végző Nutriversum. A táplálékkiegészítő termékek kategória szerinti eloszlásban is megmutatkozik a nemek eltolódása, ugyanis a legnépszerűbb termékek sorrendje: kollagén, vitamin és fehérje. Őket követik az egészséges élelmiszerek és a női formulák. Növekedést tekintve 2022-ben a kollagének 19%-kal, a vitaminok 17%-kal, a fehérjék 11%-kal emelkedtek az előző évhez képest.

Összegezve, a most kapott adatokból jól látható, hogy – a nemzetközi tendenciákhoz hasonlóan – a piacon ma már több a hölgy vásárló, mint a férfi.

Míg régen a piac húzótermékei a fehérjeporok voltak, a Covid megjelenésével elképesztően megugrott a kereslet a vitaminokra, illetve körülbelül ezzel egyidőben hazánkban is berobbant a világon tapasztalható kollagén őrület. Ehhez a kettő hatáshoz társult hozzá az a trend, hogy egyre többen kezdenek el foglalkozni a testükkel és az egészségükkel. Ezek a hatások kezdték átformálni az egész piacot és így tudtak a táplálékkiegészítők megjelenni azoknak a családoknak is a konyhapultján, akik soha nem voltak edzőteremben

-  mondta Fetter Ármin, a cég marketing vezetője. A felmérés szerint ugyanakkor a növekedés kulcsa a női vásárlók térhóditása és az egyre szélesebb termékpaletták mellett a korosztály szerint évről évre emelkedő szélesebb réteg eredménye is. Korosztályt tekintve a 25-45 közöttiek vannak a legnagyobb arányban, de egyre nagyobb vásárlói réteget tesz ki a 45-55 éves korosztály is az utóbbi 2 évben.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Az adatokból az is kiderült, hogy a táplálékkiegészítőkre a vásárlók ma már nem szezonális termékként tekintenek. “Korábban a vásárlók akkor vásároltak ilyen termékeket, amikor konkrét céluk volt, például a strandszezonra való felkészülés. Mivel egyre elterjedtebb az a szemléletmód, hogy egész évben próbáljunk egészséges életmódot folytatni, ezért a termékek fogyasztása is ilyen irányba alakult át az utóbbi években. Adatainkból látjuk, hogy ma már sokan egész évben gondoskodnak a megfelelő vitamin bevitelről, nem csak télen vagy amikor megfázásos időszak fenyeget bennünket.” – mondta el Fetter Ármin.

Címkék:
vásárlás, egészség, felmérés, férfi, , vitamin, étrend kiegészítő, vásárló, vásárlók, termékek, táplálékkiegészítő, étrend-kiegészítő,