Egyre több magyar hozza meg a fontos döntést: ők már belátták, hogy erre otthonuk is rámehet

Pénzcentrum2024. február 20. 19:01

A legtöbben az ingatlan és az ingóságok védelmére, de sokan az asszisztencia szolgáltatások miatt kötünk lakásbiztosítást. A lehetséges káresemények közül a víz-, a tűz-, és a természeti károktól féltjük leginkább az otthonunkat. Nemcsak a jó ár-érték arány, de az átfogó védelem, valamint a gyors és hatékony kárügyintézés is fontos szempont a lakásbiztosítás megkötésekor - derült ki egy friss kutatásból.

A megkérdezettek több mint 85 százalékának van lakásbiztosítás az Allianz lakásbiztosítási szokásokat vizsgáló kutatása szerint. A MABISZ adatai ennél valamivel alacsonyabbak, a szövetség statisztikái alapján a hazai ingatlanbiztosítási piac telítettsége 73-74 százalék körül mozog évi 350-550 ezer új szerződéskötés mellett.

A biztosítótársaság felmérése alapján a döntő többség (85,7%) elsősorban amiatt köt lakásbiztosítást, hogy az ingatlanát és a benne lévő értékeket biztonságban tudja. A kitöltők csaknem 46 százaléka bérbe adja a lakását, ezért számukra kiemelt cél, hogy így visszatéríttethessék a bérlő által okozott esetleges károkat. A válaszadók közel 40 százalékának pedig nagyon fontos a lakásbiztosítás megkötésénél, hogy baj esetén az anyagi károk megtérítése mellett asszisztencia szolgáltatásokkal segítse a biztosító a probléma megfelelő orvoslásában.

A víztől és a tűztől féltjük leginkább az otthonunkat

Az otthonunkat érő lehetséges káresemények közül a víz- (78,3%), a tűz- (67,6%), és a természeti károktól (62,9%) tartunk a leginkább. „Okkal tartunk ezektől a káreseményektől, hiszen az egyre szélsőségesebb időjárási körülmények miatt az összes viharos időjárással összefüggésbe hozható károk száma és kifizetése tavaly már megelőzte a korábbi listavezető csőtörésekét. Ennek következtében a magyarok jelentős része egyre jobban tart az elemi károktól, ami miatt felértékelődött az ingatlanok és a bennük található vagyontárgyak biztosításának fontossága. A tűzesetek pedig, bár nem tartoznak a leggyakrabban előforduló kártípusok közé – hiszen az összes bejelentett kár 1 százalékát sem teszik ki darabszám tekintetében –, a kárkifizetéseket nézve viszont 13 százalék az arányuk, az átlagos térítési összeg pedig több mint egymillió forintra rúg” – hangsúlyozta Tollmayer György, az Allianz Hungária lakossági vagyon termék- és portfólió menedzsment osztályának vezetője.

Jó ár-érték arány, flott kárügyintézés, átfogó védelem

A kutatás eredményei alapján tízből nyolcan részletesen tájékozódnak lakásbiztosítás megkötése előtt a lehetőségeikről valamilyen formában, 16 százalék nem informálódik, 4 százalék pedig impulzívan dönt az őt megtaláló hirdetések alapján. A kitöltők közel fele akár öt szempontot is figyelembe vesz a választáskor, 20 százalékuk pedig ennél is többet. A válaszadók 62,1 százaléka számára fontos a lakásbiztosítás jó ár-érték aránya, pusztán az árat önmagában (14,1 százalék) vagy az időszakos akciókat (4,8 százalék) jelentősen kevesebben figyelik. A résztvevők mintegy 60 százaléka kiemelte a gyors és hatékony kárrendezési folyamat fontosságát is a döntésben, és hasonlóan magas azok aránya is (58,5%), akik átfogó védelmet várnak egy lakásbiztosítástól az alapszintű helyett (6,3%).  

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

A megkérdezettek több mint 50 százaléka előnyben részesíti azt, ha a szerződés rövid és lényegre törő, kisbetűs részek nélkül. Sokak számára (44%) pedig az is nagyon fontos, hogy jó hírnevű biztosítótársaságnál kössenek lakásbiztosítást. A különböző asszisztencia szolgáltatások közül otthoni vészhelyzet vagy műszaki cikk meghibásodása esetén a mesterember helyszínre küldését értékeljük legtöbbre (23,8%), ezt követi a jogi segítségnyújtás (19,2%), illetve a műszaki tanácsadás (8,6%).

„A felmérés egyik legfontosabb visszacsatolása számunkra, hogy az ügyfeleink többsége bennünk bízik meg a leginkább a piacon (54,7%), elégedett a jelenlegi díjszabásunk ár-érték arányával (39,4%), ezért akkor sem váltana biztosító társaságot, ha egyébként a jelenlegi otthonbiztosítása paraméterein változtatni szeretne (52,6%). Emellett sokan a kárrendezési folyamataink gördülékenysége (24,8%), illetve az ügyfélszolgálatunkkal kapcsolatos pozitív tapasztalataik miatt is ragaszkodnak hozzánk (24,4%)” – mondta a szakember.

Nem meglepő az sem, hogy lakásbiztosítás választásakor a kárrendezés minősége az egyik legjelentősebb szempont – a felmérésben résztvevők mintegy 60 százaléka jelölte meg a gyors és hatékony kárrendezési folyamatot kiemelt elvárásként.

Címkék:
biztosítás, lakásbiztosítás, lakás, allianz, biztosító, ház, magyar, klímaváltozás, káresemény, tűzeset, tűzkár, természeti katasztrófa, csőtörés,