Trükkös utasbiztosítás az OTP-nél: ha megkötöd, már nehéz lemondani

Pénzcentrum2016. június 3. 14:07

A netbankon keresztül kötött biztosítások kényelmesek, azonban a bank és a biztosító között nem mindig teljes az összhang az ügyintézéskor. Egy olvasónk jelezte, hogy hiába kötötte meg netbankon keresztül, kényelmesen az utasbiztosítását, még a bankfiók többszöri meglátogatása után sem tudták az ügyét elintézni és a biztosító ügyfélszolgálatán sem tudnak neki segíteni, a két szolgáltató ráadásul egymásra mutogat.

UPDATE:

Az OTP reagált cikkünkre, levelükben hangsúlyozták, hogy az olvasónk esete egyedi és a lemondást, illetve az igazolás kiadását is lehetséges a bankfiókokban intézni személyesen.

Egy érdekes problémával keresett meg minket egy olvasónk, az OTP netbankján keresztül kötött állandó védelmet adó utasbiztosítást, amelyről igazolást szeretett volna kérni, ezt azonban sem a Groupama, sem az OTP nem tudta neki kiállítani. Mivel erre mindenképp szüksége lenne,ezért úgy döntött, hogy felmondja a biztosítást. Ez azonban nehezebbnek bizonyult, mint gondolta volna, ugyanis a bank és a biztosító is a másik félhez fordítja, amikor felmondaná a szolgáltatást. Megkerestük az érintett szolgáltatókat, hogy hol intézhetjük a biztosítással kapcsolatos ügyeket.

Kihez forduljunk ilyenkor?

Alapvetően egy biztosítási termékről van szó (még akkor is, ha netbankon keresztül kötöttük), így logikusnak tűnhet, hogy a biztosítóhoz fordulunk. A Groupama Pénzcentrumnak küldött tájékoztatásából azonban kiderül, hogy ezt a speciális terméket kizárólag az OTP-nél érhetjük el, így az ezzel kapcsolatos ügyintézés is a bank dolga. Az OTP ezzel összhangban az alábbi választ küldte a Pénzcentrumnak:

Az internetes és a telefonos szolgáltatás keretében az ügyfeleknek az utasbiztosítás megkötésén túl a biztosítás részletes megismerésére, valamint a meglévő biztosítás adatainak lekérdezésére van lehetőségük. E témákban egyaránt, továbbá bármilyen egyéb intéznivaló, kérdés, igény esetén a bank ügyintézői készséggel állnak az ügyfelek rendelkezésére bármely bankfiókban, így többek között például a választott biztosítási csomag módosítása, esetleg megszűntetése kapcsán.


A válasz alapján kiderül: ennél a speciális terméknél a bank tud tájékoztatást adni és a meglévő termék esetében is náluk van lehetőség ügyintézésre, akár az igazolás kiadásáról, akár a biztosítás felmondásáról van szó. Olvasónknak azonban többszöri telefonos megkeresés és fióklátogatás után sem tudtak segíteni, minden esetben a biztosító felkeresését javasolták. Mivel a biztosító telefonos ügyfélszolgálatán a bankhoz irányították, amikor elmondta problémáját, ezért

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el,  havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%,  a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

úgy tűnik, hogy két szolgáltató között ragadt, és egyáltalán nem tudja visszamondani a biztosítását.

Azt egyébként érdemes megjegyezni, hogy valamilyen megoldás valószínűleg adódik arra, hogy lemondja a szolgáltatást, illetve nem tömegeket érint a fent leírt bentragadás. Ennek köszönhetően viszont előfordulhat, hogy az olvasónk mivel nem tudja lemondani a biztosítását, ezért további díjakat fizet ki, anélkül, hogy valójában szüksége lenne arra.

Mit tehetünk ennek elkerülésére?

  • Ha online vásárolunk biztosítást (vagy egyéb banki terméket), akkor már a megkötéskor bizonyosodjunk meg róla, hogy kapunk e-mailes visszajelzést, de legalább az erről szóló netbankos dokumentumot őrizzük meg. Ilyenkor ugyanis ezzel tudjuk bizonyítani, hogy valóban kötöttünk biztosítást, illetve ezen található az ajánlatszám is, ami az ügyintézéshez elengedhetetlen.
  • Ha nincs meg a kötvényünk, akkor lehetőségünk van a kötvény újragyártását kérni, de ezért a biztosító díjat számíthat fel. Ezzel viszont már valószínűleg a fiókban is gördülékenyebb lehet az ügyintézés.
  • Van olyan netbank, amely eltárolja a megkötött biztosításokat, innen pedig lekérhetjük azok adatait, akár a kötvény (ismételt) letöltésére is lehetőség adódhat.
  • Ritka eset, hogy az online szerződéskötés dokumentumait csak postán kapjuk meg, ilyenkor viszont elengedhetetlen, hogy olyan címet adjunk meg, amin valóban elérhetők vagyunk.
Ilyen esetekben a bank és a biztosító viszonya meghatározza azt is, hogy kinél kell eljárnunk. Ha a bankon keresztül kötünk biztosítást, akkor a bank valószínűleg a biztosító ügynökeként jár el. Ebben az esetben a banknak hasonló kötelezettségei vannak, mintha egy biztosítási ügynök kopogtatna be hozzánk. Vannak azonban olyan bankok, ahol a partner biztosítóval azonos a tulajdonos, ilyenkor lehetséges, hogy az adott fiók nemcsak bankfiók, hanem a biztosítói kirendeltség szerepét is betölti, vagyis itt is intézhetjük az ügyeinket. A fent bemutatott eset azonban különleges, ugyanis egy olyan termékről van szó, amely speciálisan az OTP ügyfeleknek van kitalálva, és (ahogy arra a szolgáltatók a válaszukban utaltak) az ügyintézés is a bank dolga.

Címkék:
biztosítás, otp, utasbiztosítás, groupama,