Egy-két kivétellel tovább szenved idén a biztosítási piac

Pénzcentrum2010. április 22. 10:45

Közel 11%-kal 28.8 milliárd forintra növelte díjbevételét 2009-ben az Union Biztosító, ezzel anyavállalatához hasonlóan szembement a közép-európai és a magyar biztosítási piac trendjeivel - hangzott el a társaság mai sajtótájékoztatóján. Zsoldos Miklós elnök-vezérigazgató egyes, az ügyfélérdekekkel ellentétes szabályozási változások és a továbbra is romló piaci körülmények miatt idén is a magyar biztosítási piac zsugorodására számít díjbevétel tekintetében.

A válság jeleit meghazudtolva fennállása óta először átlépte a 8 milliárd eurós díjbevételi szintet az Union anyavállalata, a közép-európai térségre koncentráló Vienna Insurance Group. A kormányzati segítség igénybevétele és külső tőkepótlás nélkül elért 441.25 millió eurós adózás előtti eredmény jobb, mint a kiemelkedő 2007-es esztendő eredménye. Díjbevételben egyszámjegyű, az adózás előtti profitban viszont kétszámjegyű növekedést tervez csoportszinten a Vienna Insurance Group, szeretnének elindulni Montenegróban, Litvániában nem-életbiztosítási, Olaszországban pedig a gépjármű-biztosítási piacon szeretnének terjeszkedni.

A hazai biztosítási piac tavalyi legfontosabb eseményeként Zsoldos Miklós, az Union elnök-vezérigazgatója az életbiztosítási adókedvezmény rendkívül hátrányos megszüntetését, a kgfb-piac átalakulását és az ügyféltájékoztatást, átláthatóságot szolgáló teljes költségmutató (TKM) bevezetését emelte ki, mindezek következménye azonban döntően idén érzékelhető majd igazán - emelte ki. Ezzel együtt élesedő árverseny (a Top 5 társaság piaci részesesedése először 60% alá zsugorodott) és csökkenő profitabilitás jellemezte a szektort. 2009-ben először mind az élet- mind a nem-életbiztosítási piac díjbevétele visszaesett, és a rendszerváltozás óta először fordult elő, hogy csökkent a folyamatos díjas biztosítások díjbevétele is. A cafeteria megadóztatása, a megtakarítások csökkenése, a romboló árverseny, a stratégiai szövetségesekért folytatott élesedő verseny nehézzé teszi az idei évet az Union számára is. Az egyszeri díjas életbiztosítások kivételével a piacon díjbevételcsökkenésre számít Zsoldos Miklós, miközben a hosszú távú megtakarítások területén "egyértelműen unit-linked-párti".


2009-ben az Union Biztosító teljes díjbevétele 28.8 milliárd forint volt, ez 11%-os növekedést jelent. A kezelt vagyon 12%-kal, a profitabilitás 32%-kal növekedett, és a cég története során először az adózás előtti eredmény meghaladta az egymilliárd forintot, miközben az ügyfelek száma félmillió fölé nőtt, elsősorban a vagyon- és felelősségbiztosítási szegmenseknek köszönhetően. Nőtt emellett a casco- baleset- és lakásbiztosítási díjbevétele is a cégnek. Zsoldos Miklós ezt úgy értékelte, tudta tartani a cég a korábbi években követett növekedési pályát.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

A biztosító az értékesítés területén a több lábon állásra esküszik, az ING értékesíti immár az Union lakásbiztosításait, számos bankkal és takarékszövetkezettel működnek együtt. Erőteljesen koncentrál a cég az innovatív értékesítési megoldásokra is, például UNION24 néven új online üzletágat vezetett be gépjármű-felelősségbiztosítási termékeire. A Gfk felmérése szerint az ügyfelek az Uniont tekintik a leginnovatívabb biztosítónak. A társaság a nagyipari biztosítások kivételével számos szegmensben növekedésre számít, ám várakozásaik szerint a 2010-es év számos szempontból meglehetősen vegyes képet mutat majd. Semmilyen olyan jutalék- és árversenyben nem vesz részt azonban a cég, amely az ügyfelek kiszolgálását nehezíti - szögezte le.

Címkék:
vienna insurance group,