Tömeges elbocsátások jöhetnek az autóóriásnál? Végre megszólalt a cég a gyárbezárásokról

Pénzcentrum2024. november 15. 12:02

A Stellantis nem tervezi olaszországi gyárak bezárását vagy tömeges elbocsátásokat – jelentette ki a cég egyik vezetője egy, az olasz kormány által szervezett autóipari találkozón. A megbeszélés célja az volt, hogy megoldásokat találjanak az iparágat sújtó kihívásokra, miközben a Stellantis olasz márkáinak eladásai csökkennek, és az ágazat termelése visszaesik.

A Stellantis nem tervezi üzemek bezárását vagy tömeges elbocsátásokat Olaszországban – mondta a vállalat egyik vezetője egy, az olasz kormány által szervezett megbeszélésen, amely az ország autóiparával kapcsolatos aggodalmak kezelésére irányult. A Reuters szerint Adolfo Urso ipari miniszter Rómában tartotta a találkozót iparági képviselőkkel és szakszervezetekkel, miközben az olasz autóipar a csökkenő termelés és leállított üzemek kihívásaival küzd, és a Stellantis olasz márkáinak – Fiat, Alfa Romeo és Lancia – eladásai csökkennek.

A Stellantis nem szándékozik bezárni egyetlen olaszországi üzemet sem, ahogyan nem tervezi kollektív elbocsátásokat sem

– idézte Giuseppe Manca, a vállalat olaszországi humánerőforrás-menedzsere a cég közleményében. A Stellantis iparági szintű kihívásokkal néz szembe, mint például a drágább elektromos járművek iránti alacsony kereslet és a kínai konkurencia. Emellett az amerikai készletek túlzott felhalmozódásával is küzd, ami profit- és készpénzáramlási előrejelzéseinek csökkentésére kényszerítette.

A vállalat az egyetlen jelentős autógyártó Olaszországban, de termelése visszaesőben van. A FIM-CISL szakszervezet múlt hónapban azt jósolta, hogy az éves olaszországi járműgyártás 500 000 egység alá esik idén, ami a legalacsonyabb 1958 óta. A múlt héten egy szakszervezeti forrás arról számolt be, hogy várhatóan újra szüneteltetik a termelést a történelmi Mirafiori gyárban, Torinóban, ahol az elektromos Fiat 500 városi autó és két Maserati sportautó készül.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

A találkozón Urso elmondta, hogy a kormány enyhíteni fogja az ország autóiparának támogatására szánt, 2025 és 2030 között 4,6 milliárd eurós csökkentési terveit, válaszul a szakszervezetek és üzleti lobbik széleskörű kritikáira. Róma 2025-re mintegy 200 millió euró visszaállítását tervezi, közölte Olaszország legnagyobb szakszervezete, a CGIL. Gianluca Ficco, a UILM szakszervezet képviselője közleményben bírálta, hogy a kormány nem lépett tovább az autóipar fellendítésére korábbi üléseken elfogadott javaslatokon. „A gyakorlatban a minisztérium csaknem egy éve leállította a tárgyalásokat, hagyva, hogy a helyzet mélypontra jusson” – mondta Ficco.

Címkék:
autó, elbocsátás, olaszország, autógyár, fiat, autógyártás, stellantis,