Nem tartotta vissza a járvány ezeket a magyarokat a vásárlástól: sőt, sokan el is kapkodták

Pénzcentrum2020. július 1. 18:40

A magyarok többségének autóvásárlással kapcsolatos döntését nem befolyásolta a koronavírus - derült ki Horváth Zsolt, a Vezess főszerkesztőjének előadásából, az autóiparral foglalkozó keddi webináron. Az ott bemutatott kutatás válaszadóinak 75 százaléka a nem választ jelölte meg arra kérdésre, hogy "Befolyásolta-e a koronavírus járvány azt, hogy mikorra tervezi a személygépkocsi vásárlást?" Mindössze 2 százalék mondta le autóvásárlását, 12 százalék hónapokkal, 5 százalék évekkel halasztotta el a vételt. Érdekesség, hogy hat százalék előre hozta az autóvásárlását.

"Meg tudom erősíteni a kutatás állításait. A vírusidőszak alatt végzett saját felmérésünk is azt mutatta, hogy a válaszadók kétharmada nem mondott le az autóvásárlásról. Megvan a pénzük, kicsit lassítottak, de továbbra is szeretnének autóhoz jutni" - tette hozzá az előadást követő kerekasztal beszélgetésen Hársfalvi János, a Magyar Suzuki Zrt. Marketing csoportvezetője. Hasonlóan vélekedett Sztárcsevity Andrea, a Volvo Marketing igazgatója is:

Júniusban elindítottuk a szinte teljesen online alapú értékesítést, és az elmúlt három hétben az eladások harmada már így zajlott. Érdekes ugyanakkor, hogy a szervizlátogatásról nem mondtak le az ügyfelek a vírus időszaka alatt sem.

Hasonló újításról számolt a Suzuki képviselője is, de más következtetéssel:

Megteremtettük a biztonságos autóvásárlás lehetőségét, mely szinte teljes egészében online folyamatokkal működik, de azt gondjuk, hogy a közeljövőben még a személyes értékesítésé lesz a főszerep. A most kidolgozott újításokat beépítjük a hagyományos munkafolyamatokba, így, ha szeretnék az ügyfelek, akkor csak egyszer, az autó átadásakor kell élőben találkozniuk a Suzuki emberével, minden más működik kontaktusmentesen.

A Central Médiacsoport által szervezett webináron bemutatott reprezentatív kutatás szerint a válaszadók 46 százaléka maximum két éven belül autót venne, harmaduk gondolkodik vadonatúj autóban. Közülük a legtöbben (33%) 5-7 millió forintot költenének új kocsira, míg a használtautó-vásárlóknál a 2-5 millió forintos összeget jelölték meg a legtöbben (31%).

A válaszadók nagy többsége rendelkezik autóval, sőt a legtöbb háztartásban több mint egy jármű van.

A kocsik közül a legtöbb benzinmotorral szerelt (70%), míg dízelmotoros feleannyi sincs (27%). Villanymotort is tartalmazó hajtású autó arányaiban kevés van, de a legnagyobb növekedés itt várható a válaszadók meglátása szerint - hibridet kisebb, villanyautót nagyobb arányban vennének az emberek. Jelenleg a válaszadók több mint fele tíz évnél idősebb autóval rendelkezik, öt évnél fiatalabb kocsija kevesebb, mint negyedük háztartásában van.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Meglepő, de a magyar autóvásárlók nem az árat tartják a legfontosabbnak, az csak a második helyre került a válaszok összesítése után. Az első helyre ugyanis a megbízhatóság került, amit átlagban 64 százalék (az újautó-vásárlók 58 százaléka) sorolta be a legfontosabb szempontok közé.

A vételár a második helyre került 58 százalékos átlaggal: a használtautó-vásárlók közül 64%, az újautó-vásárlók közül 45% jelölte fontosnak. A fenntartási költség is kiemelten érdekli a vásárlókat, a praktikusság, az üzemanyag-fogyasztás, a teljesítmény azonban kevésbé.

Címkék:
vásárlás, autó, dízelmotor, magyar suzuki zrt., benzinmotor,