Ilyen autókat vesznek a magyar milliárdosok: képeken a mérhetetlen luxus

Pénzcentrum2016. augusztus 27. 15:45

Sokak álmaiban szerepelnek az olasz sportkocsigyártók modelljei, amelyek a történetük során szinte kivétel nélkül technikai fölényben voltak más autógyártókkal szemben. A kompromisszumok nélküli sportautók szinte kivétel nélkül mindenki szívét megdobogtatják formavilágukkal, nem is csoda, hogy számos filmben szinte szereplőként mutatják be őket. A hibridautók megjelenése és az európai szabályozás azonban változtathat az eddigi gyakorlaton, lehet, hogy hamarosan hibrid hobbiterepjárókkal árasztja el a világot a Ferrari és a Lamborghini?

A legtöbben csak álmodozunk róla, hogy valaha egy szuper sportkocsi tulajdonosai lehessünk, ezek az autók ugyanis jellemzően több tízmillió forintba kerülnek, ráadásul a legtöbb eleve korlátozott számban elérhető. Ellátogattunk a Ferrari és a Lamborghini gyári múzeumaiba, hogy megmutassuk, hogyan néznek ki azok a "szentélyek", amelyeket minden autórajongónak látnia kell egyszer.

Jövőre már luxushibriddel is szelhetjük a buszsávokat?

A milliárdos playboyok örök kérdése, hogy vajon a Ferrari vagy a Lamborghini a jobb autó. Az viszont tény, hogy átlagos léptékkel nézve mind a két gyártó autói szinte már indokolatlanul erősek, gyorsak, és kicsik, vagyis valódi sportautók. Ennek persze megvan az ára is, nem is csoda, hogy ezekből az autókból naponta legfeljebb csak pár darab gördül le a gyártósorról.

A Lamborghini jelenleg két alapmodellt gyárt. Az olcsóbb és gyengébb ("csupán" V10-es motorral felszerelt) Huracán az egykor népszerű Gallardo utódja.

A nagyobb, V12-es motorral felszerelt Aventador, amely hazánkban akkor lett ismert, amikor Dzsudzsák Balázs egy ilyen autót tört össze az autópályán.

Persze nem ezek a legfrissebb típusok, az idén piacra dobott Centenariot is láthattuk, amelynek szinte minden porcikája karbonszálas technológiával készült.

Talán meglepő lehet, de a Lamborghini is elindult a hibrid autók irányába, ennek eredménye volt az Asterion nevű gépszörnyeteg, amely egy 910 lóerős plug-in hibrid. Az autóban a "szokásos" V10-es, 610 lóerős benzinmotor mellett 3 elekromotor is helyet kapott; két motor az első kerekekbe építve, a harmadik pedig a hátsó kerekeket hajtja.

Ugyan az Asterion egy prototípus és egyelőre nem is tervezik a gyártását, ennek ellenére nemsokára már hibrid modellel rukkolhat elő a Lamborghini. Az igazán meglepő viszont az, hogy a 2017-ben (esetleg 2018-ban) érkező Urus nemcsak vegyes hajtásláncú lesz, hanem a hobbiterepjárók (SUV) világába is belekóstol az olasz gyártó.

Az autó mérete egyébként több mint tekintélyt parancsoló: nagyjából 1,8 méter magas autóról beszélünk ugyanis, amiben várhatóan 500 lóerő feletti hajtáslánc muzsikálhat majd.

Mivel a végső kialakítás még folyik, ezért azt egyelőre nem lehet tudni, hogy plug-in hibridről lesz-e szó és megkaphatjuk vele a zöld rendszámot, vagy zárt rendszerről, így pedig nem kapjuk meg az ingyen parkolás lehetőségét (és bevezetése esetén a buszsáv használatát).

Egy-egy kép erejéig egyébként érdemes megemlékezni a Lamborghini legendás modelljeiről is, amelyek nagy hatással voltak az autógyártókra:

A Diablo-ról,

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

A Countach-ról és

A Miura-ról.

Leszakad a Ferrari?

A nagy rivális Ferrarinál egyelőre nincs nyilvános hír elektromos hibridautóról, így azt gondolhatnánk, hogy az autógyártó lemaradt a konkurenciától. Ezzel szemben az igazság az, hogy a Forma 1-ből átörökített, KERS technológiával kísérleteznek a maranellói gyárban. Ennek egyik első képviselője a gyáralapító Enzo Ferrari nevét viselő modell, amelynek tervezésekor a versenysport technológiáit, így a KERS-t is felhasználták.

Nemrég hazánkban törték össze annak az autóritkaságnak az egyik példányát, amely szintén használja a KERS-t. A La Ferrari tulajdonképpen az Enzo utódjaként fogható fel, mint a márka csúcsmodellje, így nem is csoda, hogy a csodaautó 963 összlóerő teljesítményre képes. Míg az elektromos hibrid hajtás már az átlagos autókban is megjelent, addig a KERS-szel felszerelt autók csupán egy szűk körnek elérhetők. Hazánkban lényeges lehet egyébként, hogy ez a technológia egyelőre csupán zárt rendszerként tud működni, így a zöld rendszámot nem kaphatjuk meg ezekre az autókra.

Persze érdemes megemlékezni a márka korábbi zászlóvivő autóiról is, amelyek többsége Modenában van kiállítva. Az Enzo elődje volt az F50-es modell.

Az F50 előtt F40-essel furikáztak a leggazdagabbak.

Vagy esetleg az 550 Maranello-t választották, amely a Bad Boys című filmből is ismerős lehet.

Az F40 előtt pedig a Magnum című sorozattal világhírűvé vált 288 GTO-t választották a kompromisszumok nélküli sportautóra vágyó gazdagok.

A 250 GTO volt a Ferrari egyik legelső teljesen saját gyártású, világhírűvé vált modellje, az autót egykor Steve McQueen is vezette a filmvásznon és azon kívül egyaránt.


Loading...

Címkék:
utazás, autó, ferrari, lamborghini, hibrid, hibridautó,