Pénzcentrum • 2016. június 21. 16:08
A tapasztalatok szerint a főleg Franciaországban és Németországban nagy területeket érintő árvizek után, sokan próbálnak túladni vízkáros gépkocsijukon. Szakértők szerint a vízkáros gépkocsik az árvíz levonultával rövid időn belül megjelennek a kereskedésekben és a hirdetésekben. Éppen ezért szigorítja az autók ellenőrzését.
A vízkáros gépkocsik elektronikus rendszerei gyakorlatilag bármikor felmondhatják a szolgálatot, és a fokozott korrózió miatt a külső részeknél is károsodás léphet fel.
"A nagyobb áradások után nálunk is előfordul, hogy egyértelműen vízkáros gépkocsit próbálnak eladni. Ezért nagyon körültekintően megvizsgáljuk, hol használták az autót. Sokkal alaposabb ellenőrzést végzünk például annak kiderítésére, nem maradt-e sár bizonyos, nehezen elérhető helyeken, például az ajtókárpit alatt. Gyakran találunk sarat például az ajtók körüli gumitömítés mögött vagy a műszerfal alatt" - mondta Karolína Topolová, az AAA AUTO vezérigazgatója.
Ez legyen benne a szerződésben
A használatautó-vásárlóknak is körültekintően kell eljárniuk. Feltétlenül ki kell kötniük, hogy az adásvételi szerződésben szerepeljen rendelkezés a gépkocsi vízkár-mentességéről, hogy később, szükség esetén, kártérítést követelhessenek.
JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
- hangsúlyozta Topolová. A külföldről behozott gépkocsiknál főleg a magánszemélyek által lebonyolított import kockázatos. Az ilyen autóknál komoly problémák jelentkezhetnek, és a hibák elhárítása többletköltséget jelenthet. Ezeknek a költségeknek az összege gyakran az autó árát is meghaladhatja. "Ha egy gépkocsit vízkár ér, gyakorlatilag minden elektronikus eszközt ki kell cserélni benne, ami több százezer forint kiadást is jelenthet. Emiatt a vízkáros autókat gyakorlatilag lehetetlen értékesíteni a származási országokban. Ezért exportálják őket például Magyarországra" - tette hozzá Topolová.