Átalakítják a magyar autópályákat: a cél a biztonság

Pénzcentrum2014. február 4. 14:02

A statisztikák szerint évente körülbelül 600 ember szenved halálos balesetet a teljes magyarországi úthálózaton. Ezért is kiemelt jelentőségűek azok a fejlesztések, amelyek az autópályán bekövetkező balesetek számának és súlyosságának csökkentését célozzák.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. lapunkat arról tájékoztatta: az Új Széchenyi Terv forrásaiból a hazai autópályákon olyan közlekedésbiztonsági fejlesztéseket valósít meg a legnagyobb baleseti gócpontoknál, amelyekkel megszüntethetőek azok a körülmények, amelyek korábban az ütközések kialakulásához vezettek.

A 2013 végén kezdődött kivitelezési munkálatok egy része már idén év elején befejeződött. A tavaly november-december hónapokban induló, európai uniós forrásból megvalósuló projektek keretében az M3-as, M5-ös és M7-es autópályák legveszélyeztetettebb szakaszain korszerű elválasztó falat építenek ki a szakemberek, a megvalósítás 2015 júniusára várható. Ennek köszönhetően csökkenhet annak az esélye, hogy a betonelemnek ütköző jármű áttolja azt a szemközti sávba, tovább súlyosbítva a baleseti helyzetet. A nemrégiben megvalósult üzemi átjárók korszerűsítésének köszönhetően a fentieken túl a baleseti helyszínek környékén - az egyszerűsödött, könnyebb megnyitásnak köszönhetően - csökkenhet a kialakult torlódás mértéke.

Időről időre problémát okoz a vadak autópályára jutása is és az ebből következő vadelütések. Ennek orvoslására elkészült az M3-as autópályán 140 kilométer hosszon a vadvédő kerítések magasítása, illetve sűrű szövésű háló földbe süllyesztése. A szakemberek emellett 40 darab új vadkiugró rámpát és 80 darab új vadkibúvó kaput is kialakítanak, amelyeken keresztül az állatok könnyebben visszatalálnak az autópályáról a saját környezetükbe.

Az autópályák egyes szakaszain csapadékos időben korábban vízmegállás vagy vízátfolyás alakulhatott ki, ami kellő vízelvezetés hiányában vízen csúszásos balesetekhez vezetett. Ezért az M3-as, M30-as, M6-os, M7-es és M70-es autópályák leginkább veszélyeztetett szakaszain, összesen 17 helyszínen, burkolatrovátkolást végeztek el a szakemberek, amelynek következtében a jövőben ezeken a szakaszokon csökkenhet a vízátfolyásból adódó megcsúszásos balesetek száma.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 899 074 forintot 20 éves futamidőre már 6,42 százalékos THM-el,  havi 145 468 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,93% a THM, míg a MagNet Banknál 6,87%; az Erste Banknál 6,89%, a  Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

A balesetek megelőzésének fontos eleme az autópálya használók minél pontosabb tájékoztatása a várható időjárási helyzetről, esetleges balesetekről, torlódásokról. A közlekedésbiztonsági program keretében 29 darab változtatható jelzésképű táblát és 30 darab térfigyelő kamerát telepítenek a szakemberek az M1-es, M3-as, M43-as, M6-os, M7-es és M70-es autópályák legforgalmasabb szakaszaira.

Címkék:
biztosítás, autó, baleset, autópálya, m7 balesetek ma, m7 balesetek, m6 baleset, m70,