Bolti és éttermi halászleveket kóstolt vakteszten a TikTokon ismert magyar szakács, brgs_thamek, hogy kiderüljön, melyik éri meg igazán az árát.
Egyre tudatosabbak vagyunk a netes vásárlásnál, ez azt jelenti, hogy az alacsony ár mellett a megbízható áruházakat keressük és figyeljük más vevők véleményét is - derül ki egy ma publikált kutatásból. Még mindig leginkább műszaki cikkeket veszünk a neten, és akár a vasárnapi csomagszállítás tilalmára is megtalálhatják az ellenszert a webshopok. Izgalmas új szereplők jönnek idén Magyarországra.
Tavaly a minden ötödik magyar, mintegy 2 millió ember vásárolt online - derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös Online Kiskereskedelmi Index (OKI) kutatásának legfrissebb eredményeiből. Az online vásárlók csak 27 százaléka budapesti, a túlnyomó többség vidéken lakik. A nemek aránya is kiegyenlített a netes vásárlók között, és már egyáltalán nem a fiatalok sportja. A nyugdíjasok is egyre inkább megjelennek a webshopokban, sőt, már minden harmadik vevő 50 év feletti.
Tavaly 133 milliárd forintos forgalmat generáltak a webshopok: a növekedést jól mutatja, hogy ez 20 milliárddal több, mint 2013-ban. Átlagosan 11 900 forintot költöttünk egy netes vásárlás során, 2014-ben 13 millió alkalommal fizettünk valamely webshop pénztáránál - mondta el Madar Norbert, a GKI Digital üzletágvezetője.
Az idei évben bőven jönnek új webshopok, sok külföldi szereplő is a piacra léphet - például a ruházati szegmensben (itt az lesz a kérdés, ki kockáztatja meg, hogy ingyen visszaküldhetővé teszi a nem jó terméket. Nyugat-Európában ugyanis bevett szokás, hogy a vevő 2-3 méretet is megrendel ugyanabból a ruhából, és díjmentesen visszaküldi a nem jó méreteket).
Leginkább műszaki cikkeket veszünk a neten, de a szépség/egészség és a ruházati szektor az, amelyik a legjobban fejlődik. A tavalyi labdarúgó világbajnokság is meglátszott az online értékesítéseken (sokan vettek például tévét a webshopokban), de már a Valentin-nap is megmutatja hatását (például a parfümöknél).
A következő években az otthon/kert/barkács piac lehet az, amelyik nagyot fejlődhet (népszerűek például a kazán-webshopok, de okosizzókat is látványosan sok bolt kínál).
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Magyar sajátosság, hogy online kereskedő akkor tud hosszú távon növekedni, ha nyit egy fizikai boltot/átvevőpontot is - de lehetőleg vidéken
A külföldi webshopok azonban nem olyan jelentősek a magyar vásárlóknál, mint azt sokan gondolják: jellemzően kevesen vásárolnak olyan online boltban, aminek nincs magyar székhelye, és nem magyar nyelvű a honlapja.
Mi lesz itt, ha nem szállíthatnak házhoz vasárnap?
A sajtótájékoztatón elhangzott: a vasárnapi házhoz szállítás eddig sem volt jelentős, kevés cég szállított a hét utolsó napján. Lehetnek azonban megoldások arra is, hogy jogszabályban tiltják a vasárnapi szállítást: szombaton vihetik ki az árukat csomagátadó pontokhoz, automatákhoz, benzinkutakhoz (ezek jellemzően non-stop nyitva tartanak). Csomagtöltés azonban itt sem lesz, tehát vasárnap a benzinkutakra sem vihetnek majd termékeket - ez gyakorlatilag kizárja például a legtöbb élelmiszert.
Itt a bejelentés, új világmárka érkezik Magyarországra: ekkor nyit az első üzlet, indul el a webshop
A márka Görögországban, Ausztriában, Lengyelországban, Romániában és Indiában is debütál franchise-partnerségeken keresztül
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








