A Penny felmérése szerint a legtöbb család 20-40 ezer forintból gazdálkodik.
Adatvédelmi szervezetek támadásának kereszttüzébe került a Tesco áruházlánc, miután bejelentette, hogy benzinkútjainak pénztáraihoz arcleolvasó berendezéseket készül telepíteni Nagy-Britanniában. A személyiségi jogi aggályoktól elvonatkoztatva érdekesnek tűnik a technológiai újítás: Magyarországon is működnek már hasonló, a vásárlást könnyítő és a fogyasztói szokásokat vizsgáló megoldások.
Adatvédelmi aggályokat vetnek fel a brit Tesco arcleolvasói, amelyeket benzinkútjainak pénztáraihoz tervez telepíteni, hogy felmérje vásárlói korát és nemét, majd ennek alapján "testre szabott" reklámfilmeket mutasson nekik.
A Tesco tervének hétfői bejelentése felkeltette az adatvédelmi szakemberek érdeklődését is. Az áruházlánc szóvivője kedden hangsúlyozta, a technológia csak a vevők nemét és korát azonosítja, az egyes személyeket nem ismeri fel. A Big Brother Watch nevű brit adatvédelmi szervezet azonban honlapján arra hívta fel a figyelmet, hogy a szkennerek bármikor továbbfejleszthetők, ezért fontos lenne még idejében közbelépni, különben egyenes lehet az út a tömeges megfigyeléshez.

A The Grocer című kiskereskedelmi magazin hétfői száma tudósított a Tesco tervéről az "okoskamerák" bevezetésére. A készülékek a kasszánál sorban állók nemét és korát fogják felismerni, hogy az épp jelenlévőknek szóló reklámokat játszhassák le az áruházlánc 450 benzinkútjánál.
A Tesco titkos múltja: így kezdődött az egész - KATTINTS!
Az Amscreen által előállított technika azt is rögzíti, melyik napszakban kell egy adott terméket hirdetni, a kávé iránt például reggelenként nagyobb a kereslet. Az Amscreen vezetője, Simon Sugar a magazinnak elmondta, hogy a lehető legtöbb szupermarketben tervezik bevezeti az okoskamerákat, "ez pedig megváltoztatja a brit kiskereskedelmet".
A Tesco hangsúlyozta, a technika korántsem új, és más kereskedők már alkalmazzák. Nem lesz semmiféle arcfelismerés, és az egyes személyeket semmilyen formában nem lehet azonosítani - magyarázta a kereskedőcég egyik szóvivője kedden. Peter Cattel, a Tesco benzinkút-üzletágának vezetője elmondta, a leolvasók nem készítenek fényképet és nem tárolnak személyes adatokat sem. Hozzátette, vevőik számára különösen hasznos lehet, ha hely és idő szerint "testre szabhatják" a nekik közvetített hirdetéseket.
A Big Brother Watch igazgatója, Nick Pickles szerint a terv két alapvető problémát vet fel. "Az első kérdés, hogy valóban növelni kívánjuk-e a megfigyelés mértékét, melynek ma is ki vagyunk téve, hogy ezzel néhány cég még több reklámot tudjon eladni. A második: a technika nem marad változatlan, és nem mindig fogják így használni" - hangoztatta a szakember.
Arra is figyelmeztetett, hogy - szerinte - hosszabb távon személyek azonosításáról van szó. Egy napon a kereskedők így pontosan tudnák követni, ki milyen boltba jár. A már létező térfigyelő kamerák tömegét lehetne erre a célra egyszerűen átalakítani.
A magyar boltokban is találkozhatunk érdekes technológiákkal
Ha elvonatkoztatunk a személyiségi jogi aggályoktól, és pusztán a technológiai fejlesztést nézzük, láthatjuk, hogy egy meglehetősen innovatív, fogyasztói szokásokat vizsgáló rendszert készül bevezetni az áruházlánc. A vevők egyébként a magyar boltokban is találkozhatnak hasonló célokat szolgáló megoldásokkal: a különböző klubkártyák, hűségkártyák nem csupán a pontgyűjtést szolgálják, hanem az áruházláncok a fogyasztók szokásait is vizsgálják velük, például azért, hogy később személyre szabott kedvezményes ajánlatokat küldhessenek vevőiknek.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A technológiai cégek az üzletláncokkal együttműködve ugyanakkor egyre több olyan megoldást fejlesztenek, amelyek nem csak megkönnyítik, felgyorsítják a vásárlást, hanem élményszerűbbé teszik azt, felkeltik a vevők figyelmét egyes termékekre. Természetesen az eladókat is segítik ezek az újdonságok, például abban, hogy alaposabban informálhassák a vásárlókat.

A digitális polccímkék egyik legnagyobb előnye, hogy pillanatok alatt lehet változtatni a termékekhez tartozó leíráson, például ha új termék érkezik az üzletbe. Ezzel együtt rendkívül energiatakarékosak, és szinte megszólalásig hasonlítanak a hagyományos címkékre.

A boltosok az akciókat is kihangsúlyozhatják a digitális polccímke segítségével.

Az egyik legjobb felhasználási lehetőség a zöldség-gyümölcs osztály, hiszen itt napon belül is változhat a termék ára (például zárás előtt leértékelik a gyorsan romló termékeket.)

A vásárlók már magyar boltokban is találkozhatnak speciális borkínáló terminálokkal. Az érintőképernyős készülékek használata kimondottan egyszerű, nem csak az egyes borok jellemzőit mutatják meg, hanem recepteket is ajánlanak - ezt egy mozdulattal ki is nyomtathatjuk. A cetlik egyébként reklámozásra is alkalmasak - például ajánlanak a recepten egy tésztát, vagy szószt.

Az egyik legnagyobb újdonság a QR-kódos vásárlás: beolvassuk a kódokat az okostelefonunk segítségével, a rendszer bővebb információt ad a termékről, esetleg ajánl egy akciót.

Betesszük a (QR-kóddal beolvasott) terméket a kosárba, a pénztárnál pedig (a törzsvásárlóknak) nem kell kipakolni a megvásárolandó árucikkeket a futószalagra, mivel a pénztáros már tudja, hogy mi az, amit betettünk a kosarunkba (természetesen szúrópróbaszerűen ellenőrzik, hogy azok e termékek vannak-e a kosarunkban, amiket regisztráltunk a rendszerben). Így jelentősen lerövidül a vásárlás ideje, a bolt pedig - mivel ismeri vásárlási szokásainkat - tud nekünk speciális akciókat, kedvezményeket ajánlani.

Izgalmas újdonság a speciális kamerával ellátott mérleg, amely önmagától felismeri, hogy milyen gyümölcsöt, zöldséget helyeztünk rá. A készülék programozható, így sokféle terméket felismer.

Létezik már olyan mérleg is, amely az eladónak mutatja meg a termék összetevőit, allergén információit, sőt, receptet is ajánl (természetesen ezt is megkaphatjuk nyomtatható formátumban). A mérleg másik, vevő felőli oldalán található kijelzőn két vásárlás között reklámfilmeket, bemutató-videókat nézhetünk.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








