Cliff Burnstein, aki már régóta a Metallica menedzsere, felforgatta a zenekar turné teveit, ezzel azt kívánja elérni, hogy az európai adósságválság miatt ne szenvedjenek el devizaveszteséget. A menedzser aggodalmát fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy az euró gyengülésével párhuzamosan, képesek lesznek-e a korábban kiszemelt európai országok megfizetni a zenekart.
Így az eredetileg tervezett 2013-ig tartó európai turné helyett, "európai nyári vakációt" tart a Metallica, ezzel két német fesztivált is sutba dobva. Hasonló lépést fontolgat a menedzser másik zenekara is, a Red Hot Chili Peppers, mely idén ősszel négy év után újra Dél-Amerika irányába vette az irányt. Utóbbi zenekar bevételeinek 75%-a a külföldi turnézásból származik.
A legnagyobb probléma a külföldi turnékkal, hogy a helyi szervezők nem hajlandóak dollárban fizetni, főként igaz ez az európai ügyfelekre. Miután néhány zenekar és azok menedzserei már megégették magukat a 2008-as válság alatt, tanulva az esetből határidős ügyletekkel, fix árfolyamon biztosítják be dollár-bevételeiket. Az amerikai zenekaroknak, akárcsak az exportcégeknek a gyenge dollár kedvez, hiszen a devizabevételeik így sokkal többet érnek dollárban, melyben költségeik jelentős része felmerül - nyilatkozta Bill Zysblat az RZO Productions partnere, aki a Rolling Stones és a Police zenekarok európai turnéit szervezte.
Az amerikai zenekarok menedzserei az európai fizetőeszköz gyengülésével egyidejűleg olyan országok felé kezdtek el kacsintgatni, ahol sokkal erősebb a helyi fizetőeszköz, ilyen régiók többek között Dél-Amerika, Délkelet-Ázsia és Ausztrália. (Amint az a lenti ábrán is látható, az utóbbi két évben az euróval szemben több mint 10%-ot erősödött a dollár, míg az ausztrál dollárral szemben közel ugyanekkora mértékben veszített értékéből az amerikai fizetőeszköz.) Burnstein egyébként a Coca-Colahoz, mint amerika leghíresebb exporttermékéhez hasonlította a zenekarijait, melyeknek a legjobb piacokat kell célba vennie. A menedzser szerint a legfőbb cél most Indonézia meghódítása.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


